Legge inn bilder, slette eller endre beskrivelse

Her kan du teste og prøve alle forumets funksjoner og muligheter.
Post Reply
Torborg

Legge inn bilder, slette eller endre beskrivelse

Post by Torborg »

<font size="5">1. Hvordan legge inn bilder</font id="size5">

Du kan legge inn bilder fra PCen din til vår server fra tre steder:

A) Når du skal skrive et innlegg, kan du legge ved et bilde ved å klikke på bindersen Image

B) Legge inn bilder fra fotgalleriets hovedside: photoalbum.asp se "last inn bilder" linken helt nederst.

C) Hvis du allerede har lastet inn bilder er det blitt opprettet et fotoalbum for deg. Da kan du følge linken fra ditt fotoalbum.

I alle tilfellene A, B og C lastes bildene inn i ditt fotoalbum.
I tilfellet A syns det også samtidig i et innlegg i diskusjonsforumet.

<font color="red"><font size="4">Ikke legg inn for store bilder</font id="size4"></font id="red">

<font size="5">2. Hvordan du kan vise bilder fra ditt eller andres fotoalbum </font id="size5">

Du kan vise bilder her som allerede er i ditt eller andres album. Bruk klammer rundt bildenummeret.

Skriver jeg <image=7> med klammer []og ikke haker. Vises dette flotte bildet til jack:

[image=7]

Bildet blir da klikkbart og du får opp et nytt vindu med bilde i bedre oppløsning.

Hvilket nummer bildet har, ser du i brukernens album.

Legg også merke til "Slide show funksjonen"

<font size="5">3. Å slette bilder eller endre på beskrivelse</font id="size5">

Gå til ditt eget fotoalbum og velg "detaljer" i menyen øverst til høyre.

Image

Velg søppelkassa for å slette og blyanttegnet for å endre på beskrivelse.

Bildet ligger fysisk i fotoalbumet og den kan altså vises i diskusjonsforumet. Slettes linken fra diskusjonsforumet, slettes ikke bildet i albumet. Slettes bildet i albumet, er det borte og kan ikke vises i diskusjonsforumet.
Ann

Post by Ann »

Det er ikke helt strømlinjeforma dette fotoalbumtilbudet deres.
Det er i og for seg greit å skjønne, men det er kronglete å komme i mål, det blir mye klikking.

Når jeg laster opp et bilde kan jeg ikke stå i den kategorien (et finere ord for Mappe, regner jeg med?) jeg ønsker at bildet skal ligge i. Jeg må ut i standard kategori, laste det opp, skifte til detalje-bildet, klikke på redigerknappen og så legge det inn i dem kategorien jeg syns det hører hjemme.

Og siden jeg er litt ryddig av meg så ønsker jeg å legge bilder samlet i forskjellige beskrivende mapper: Diverse bilder, Parsellen, osv. Men det syntes ikke på standard kategori-bildet at jeg har undermapper (andre kategorier). Så det syns ikke at jeg har bilder i det hele tatt, før den som kommer innom fotoalbum aktivt søker på nedrullgardinen for å se om jeg har andre kategorier (igjen, "Mapper").

Ikke så viktig, det fins andre hagefora med bedre muligheter. Men når dere først tilbyr dette så tenkte jeg det kunne være greit å få tilbakemelding på at det ikke fungerer særlig bra :)

-----------------------------
Ann, Bergen
Mine hagelenketips
<b>-----------------------------</b>
Ann, Bergen
Mine hagelenketips
Hagedagboka mi
fragro
Herdighetssone: H1

Post by fragro »

Er samd med Ann i det ho skriv her. Dersom ein teknisk sett ikkje kan laste opp bilde frå anna enn Standard kategori, bør ikkje dette valet stå under dei andre kategoriane ein måtte ha laga.

Fred-Arild Sone 1/2
Fred-Arild
Erik

Post by Erik »

Hei Torborg. Hva skal jeg gjøre for å slippe å få alle innlegg fra forumet inn i min E-post.?
Hilsen

Erik
Erik
fragro

Post by fragro »

Torborg er nok ikke aktiv på forumet her lenger. (Siste innlegg i juni.)Men du kan gjøre det på følgende måte:
På hovedsiden oppe står der: <font color="maroon">Mine abonnement</font id="maroon">. Klikk deg inn der og og velg Unsubscribe på alle emnene du ikke vil abonnenere på.
God Jul til deg også :)

Fred-Arild Sone 1/2
Fred-Arild
fragro

Post by fragro »

????????? Er <font color="maroon">Mine abonnement</font id="maroon"> fjerna frå hovudmenyen no? I såfall vert innlegget mitt over veldig kryptisk.

Fred-Arild Sone 1/2
Fred-Arild
Siri K
Herdighetssone: H4

Re: Legge inn bilder, slette eller endre beskrivelse

Post by Siri K »

Denne tråden virker vel ikke helt i det nye forumet?
H2/H3 i hyttehagen
akoen

Post by akoen »

Nei det ser ikkje slik ut. Eg lurer på om det går ann å legge inn bilder direkte frå PC-en her på det nye forumet.
Eller må vi ha album?
Einar i Horten

Post by Einar i Horten »

Det er synd at denne tråden er tatt opp igjen. For det som gjaldt i det gamle forumet gjelder jo ikke her.

Når du vil legge inn et innlegg direkte fra din egen harddisk, går du til valget like under det feltet hvor du skriver inn et innlegg. Der står "Laste opp vedlegg". Klikk og du finner ut hva du skal gjøre videre. Bildene skal ikke være større enn 256 kB. Jeg har ikke funnet ut om de kan gjøres klikkbare, de blir større enn vi vi er vant til fra det gamle forumet.
Hvis du bruker de opsjonene som ligger bak rammene med tekst "Img" eller "URL" over skrivefeltet, må du legge inn bildets URL fra nettet. De kan altså ikke benyttes til å legge inn et bilde fra egen harddisk.
akoen

Post by akoen »

Takk for svar. :D
solfrid

Post by solfrid »

iris magnus.jpg
Når det legges inn fra egen pc, blir de klikkbare, automatisk, fant jeg ut. Veldig enkelt.. :mrgreen:
Evig solskinn skaper ørken.
solfrid

Post by solfrid »

Innlegges kan vel deles og det kan opprettes egen tråd for for dette tema?
Lasse?
Evig solskinn skaper ørken.
Post Reply