Tekstlink til bilde

Spørsmål om tekniske saker og ting på Hagepraten, og informasjon angående oppgraderinger og nedetid.
Post Reply
Janne B

Post by Janne B »

Hvordan setter man inn en tekstlink til et bilde fra albumet istedet for å vise bildet direkte :?:
Torborg

Post by Torborg »

bildet mitt

(url="files/~images/04182006111407_epler.jpg")bildet mitt(/url)

Og bruk klammer/firkantparanteser i steden for paranteser.
Janne B

Post by Janne B »

Og dette er bildet mitt

Dette var veldig tungvint etter min mening, men med litt etterforskning så fikk jeg det jo til. Den siste tall-rekka og navnet på bildet fant jeg under "detaljer" i albumet mitt.
Torborg

Post by Torborg »

Eller du kan høyreklikke på bildet, klikke egenskaper og kopiere adressen som da kommer fram.
Janne B

Post by Janne B »

Ja det var jo litt enklere bortsett fra at URL adressen ikke blir korrekt (~thumbs istedet for ~images etc). Bruker man URL adressen direkte blir bilde lite.
Inger Karin
Herdighetssone: H4

Post by Inger Karin »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">Kopi av melding:<hr height="1" noshade id="quote">Opprinnelig postet av Janne B
<br />Ja det var jo litt enklere bortsett fra at URL adressen ikke blir korrekt (~thumbs istedet for ~images etc). Bruker man URL adressen direkte blir bilde lite.
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Du må jo høyreklikke, velge egenskaper osv. på det bildet du skal lenke til, da, ikke på thumbnail ;)

Hagedagbok 2006
Norsk Orkidéforening - forum
Janne B

Post by Janne B »

Ja, selvsagt Inger Karin, jeg klikket ikke på bildet først. Det er forresten så slitsomt at det er automatisk bildeframvisning som default istedet for "klikk på neste". Bildene fyker avgårde før jeg får stoppet fremvisningen. Er det mulig å få satt "klikk på neste" som default?
Torborg

Post by Torborg »

Nei, men vi skal fikse dette.
Einar i Horten

Post by Einar i Horten »

Snille, vene Inger Karin; jeg har sett på dagboka, hvordan skal vi andre henge med i sånt selskap? Blomstene er selvsagt flotte, jada, men det er bildene og bloggen som imponerer meg mest! Woaw! :? :oops: 8) :D
Inger Karin
Herdighetssone: H4

Post by Inger Karin »

Åh, tusen takk, Einar! Ikke ofte jeg får vakre ord. Image

Hagedagbok 2006
Norsk Orkidéforening - forum
Post Reply