En som vi ikke vil ha er online nå??

Spørsmål om tekniske saker og ting på Hagepraten, og informasjon angående oppgraderinger og nedetid.
btk
Herdighetssone: H1

Re: En som vi ikke vil ha er online nå??

Post by btk »

viewtopic.php?f=46&t=29730

Er ikke dette en vi har prøvd å bli kvitt før? Er der ingen som tar tak i disse problemene lenger.
Bjørg

Post by Bjørg »

Vet ikke om vi har en to tre stykker inne på forumet som vi ikke vil ha. Hvem gjør noe med det?? Spørsmålet reist før jeg spør også.

Bjørg
Inger Karin
Herdighetssone: H4

Post by Inger Karin »

Det ramler inn nye brukere stadig vekk, som enten bare kopierer andre innlegg - eller som har reklame i signaturen. Jeg spør som Bjørg gjorde for en måned siden: Hvem gjør noe med det?

Det er jo ingen vits å bruke tid på å legge inn disse brukernavnene i denne tråden hvis ingen administratorer/moderatorer leser den? Hvem har ansvaret for Hagepraten nå?
Martin

Post by Martin »

Dagens uønskede bruker: memberlist.php?mode=viewprofile&u=5943

Jeg har nettopp ringt til Hageselskapet om dette problemet på Praten, og ble satt over til Tove Berg.
Hun var svært hyggelig og imøtekommende. :D
Min blogg: Hagen ved havet
Mitt album på Hagepraten: Fotogalleri
Inger Karin

Post by Inger Karin »

Martin wrote:Dagens uønskede bruker: memberlist.php?mode=viewprofile&u=5943

Jeg har nettopp ringt til Hageselskapet om dette problemet på Praten, og ble satt over til Tove Berg.
Hun var svært hyggelig og imøtekommende. :D
Da håper jeg hun straks skaffer en ny administrator til Hagepraten, for det har manglet lenge nå...
Martin

Post by Martin »

La oss håpe det IK.
Ihvertfall blir problemene tatt opp på første møte (som ved en tilfeldighet er i dag).
Inger E

Post by Inger E »

Ei anna sak er alle dei som ikkje er mellom oss lenger, men som framleis står som medlemmar. Eg trur ikkje det er over fem tusen som les Hagepraten.
Bjørg

Post by Bjørg »

Inger E wrote:Ei anna sak er alle dei som ikkje er mellom oss lenger, men som framleis står som medlemmar. Eg trur ikkje det er over fem tusen som les Hagepraten.
Sant som Inger sier her. Det skulle vært ryddet opp og det sikkert for lenge siden. Har du ikke vært inne på 2 år så blir du strøket. Vil du inn igjen så er det jo bare å registrere seg på nytt om så.
Og alle disse "fremmedelementa" som fyk rundt her. Legger inn mye rart i søkk og kav. Håper bare de tar tak nå.

Bjørg
Solveig

Post by Solveig »

I oktober og et godt stykke utover høsten stod det en advarsel under Hageselskapet. Det var Google som hadde lagt ut denne advarselen om at nettstedet var hacket, og at det medførte risiko å logge seg inn. Jeg sendte en epost til Hageselskapet og fikk til svar at denne meldingen ikke lenger hadde gyldighet. Det var Google som ikke ville fjerne den, tross mange henvendelser. Meldingen er borte nå, men det har tydeligvis vært mange uønskede elementer innom her og kontrollen med nettstedet er visst ikke helt som den burde være :o
salvia

Post by salvia »

Hm, dataukyndig som jeg altså er, så må jeg spørre: er det sånn at disse tulle-innleggene med veskesalg-lenker og alt hva det er også kan være til fare for den enkelte som logger seg på her sin datamaskin?
Martin

Post by Martin »

Jeg er heller ikke datakyndig Salvia, men det høres ikke tenkelig ut.
Derimot kan det være skummelt å trykke på lenkene de legger ut.
I ren vanvare har jeg trykket på lenker noen ganger, og det har også gått bra.

Jeg synes det er verst at de ødelegger mange fine tråder med innleggene sine.
Hagepraten er jo et fantastisk oppslagsverk for planter.
salvia

Post by salvia »

Det er jo bra. Jo da, det blir jo litt rot i trådene, men er det ikke verre enn det - at det er et og annet helt uvedkommende "innlegg" her og der, så ødelegger det ihvertfall ikke noe. Bare roter litt.
Inger Karin

Post by Inger Karin »

salvia wrote:Det er jo bra. Jo da, det blir jo litt rot i trådene, men er det ikke verre enn det - at det er et og annet helt uvedkommende "innlegg" her og der, så ødelegger det ihvertfall ikke noe. Bare roter litt.
Nå er det vel slik at et forum/nettsted som ikke vedlikeholdes, tiltrekker seg alle former for uønsket adferd. Så man kan vel si at mye spam på et forum tyder på manglende vedlikehold - som igjen er en sikkerhetsrisiko.

Det ser jo heller ikke ut til at noe som helst blir gjort med det første tross telefonisk henvendelse til Hageselskapet. Ting Tar Tid. Forrige "hjelper" logget ut for snart ett år siden, forumet må ha en administrator som følger med - og følger opp!
salvia

Post by salvia »

Jeg forstår ikke disse tingene. Ordet sikkerhetsrisiko forstår jeg jo, men risiko for hva da?
Inger Karin

Post by Inger Karin »

Post Reply