E-postvarsling

Spørsmål om tekniske saker og ting på Hagepraten, og informasjon angående oppgraderinger og nedetid.
Post Reply
Elsa
Herdighetssone: H4

E-postvarsling

Post by Elsa »

Hvorfor går det ikke å få vekk e-postvarslingen når jeg har skrevet et innlegg. Jeg har prøvd gjentatte ganger å få den vekk uten hell. Jeg vil ikke ha noe e-postvarsling om det kommer et svar på noe jeg har skrevet eller kommentert på hagepraten.
Jeg går ut i fra at en må ta vekk hakene som står i de små rutene. Det har jeg gjort, også i profilen min.
Lasse

Re: E-postvarsling

Post by Lasse »

Om du går til brukerprofilen din, trykker på fanen "Innstillinger" og velger "Innlegg/meldinger" til venstre, og velger Nei på det nederste valget "Varsle meg om svar hvis jeg ikke velger noe annet". Er det dette du har prøvd men som ikke funker? Som du sier funger det heller ikke om du fjerner haken ved "Send meg en e-post når svar er postet" under feltet du skrive innlegg? Har du fjernet abbonering på hele forumet om du har det slått på?
signora

Post by signora »

Takk for info, da er dette ordna i min profil.
Der solen altid skinner er det kun ørken.
Hanegal

Post by Hanegal »

Hei Lasse! Jeg har samme problem - jeg var inne på brukerkontrollpanelet og betakket meg for e-postvarslinger for to eller tre dager siden, men får de fremdeles. Har ikke abbonert på noe forum.
signora

Post by signora »

Ja noe virker ikke som det skal, jeg fikk varsel om svar på dette emnet. Og det skulle jeg da ikke ha, i og med at jeg har registrert at jeg ikke skal ha varsel på besvarte emner...
Der solen altid skinner er det kun ørken.
Inger Karin

Post by Inger Karin »

Jeg har aldri hatt problemer med dette. Sjekk Brukerkontrollpanel -> Oversikt -> Overvåkninger, og fjern eventuelle abonnementer der. Sjekk også Brukerkontrollpanel -> Innstillinger -> Innlegg/meldinger og velg "Nei" på "Varsle meg om svar hvis jeg ikke velger noe annet:".
kaaust
Herdighetssone: H5

Post by kaaust »

Når dere skriver svar har dere en liste under , som ser slik ut
* Valg
Slå av BBKode
Deaktiver Smil
Ikke link URLer automatisk
Legg ved signatur. (Signaturen kan endres i brukerkontrollpanelet.)
Send meg en e-post når svar er postet

Pass på at dere ikke har haket ut den siste linja !

Lasse har alt skrevet dette . :oops:
Hvis vi ikke hadde noen vinter, ville ikke våren vært så deilig; hvis vi ikke av og til møtte motgang, ville gode tider ikke være så velkomne.
Anne Bradstreet
Elsa

Post by Elsa »

Inger Karin wrote:Jeg har aldri hatt problemer med dette. Sjekk Brukerkontrollpanel -> Oversikt -> Overvåkninger, og fjern eventuelle abonnementer der. Sjekk også Brukerkontrollpanel -> Innstillinger -> Innlegg/meldinger og velg "Nei" på "Varsle meg om svar hvis jeg ikke velger noe annet:".
Jeg har gjort alt du har foreslått her Inger Karin, likevel lå det to e-poster på maskinen i dag :?
At disse e-postene kommer er ikke det helt store problemet for det er jo bare å slette dem når de dukker opp.
Lasse

Post by Lasse »

Hva om du går til Tekniske finurligheter, og helt på bunnen til venstre, har du en link som heter "Stopp abonnementet på forumet", denne linken finnes inne på alle forumene, sjekk at du ikke har denne linken på det forumet du får e-post om nye meldinger fra, evnt. trykk på den om du ser den for å stoppe abonnement på nye meldinger.
Hanegal

Post by Hanegal »

Inger Karin wrote:Jeg har aldri hatt problemer med dette. Sjekk Brukerkontrollpanel -> Oversikt -> Overvåkninger, og fjern eventuelle abonnementer der. Sjekk også Brukerkontrollpanel -> Innstillinger -> Innlegg/meldinger og velg "Nei" på "Varsle meg om svar hvis jeg ikke velger noe annet:".
Det er der jeg som sagt har vært - har også sjekket og dobbeltsjekket. Idag kom dog bare to varsel, så kanskje de bare er forsinket (selv om tre dager er litt vel lang tid).
Lasse wrote:Hva om du går til Tekniske finurligheter, og helt på bunnen til venstre, har du en link som heter "Stopp abonnementet på forumet", denne linken finnes inne på alle forumene, sjekk at du ikke har denne linken på det forumet du får e-post om nye meldinger fra, evnt. trykk på den om du ser den for å stoppe abonnement på nye meldinger.
Noen lenke som heter "Stopp abonnementet på forumet" har jeg ikke noe sted, derimot har jeg "Abboner på forumet" og "Abboner på emnet". Vilket burde bety at jeg for nærværende IKKE abbonerer på verken det ene eller det andre. Som sagt.
Lasse

Post by Lasse »

Hanegal, er dette forsatt et problem, eller har det løst seg?
Hanegal

Post by Hanegal »

Hei Lasse! Jo, jeg fikk ett akkurat nå på emnet "Ufrivillig utlogging" - har ikke abbonert på det, eller på noe annet heller, for den delen. Men det aller meste får jeg ikke varsel på lenger, så hva du enn har gjort så ser det ut til å fungere! Og de som jeg fremdeles får "slår jeg av" alt etter som de kommer inn (det er mest fra eldre emner som gjenopptas) - de tar vel slutt omsider. :)
Post Reply