Bilder som vedlegg i tråder?

Spørsmål om tekniske saker og ting på Hagepraten, og informasjon angående oppgraderinger og nedetid.
Inger Karin
Herdighetssone: H4

Re: Bilder som vedlegg i tråder?

Post by Inger Karin »

Ja, dette er merkelig. De trenger ikke Lasses tjenester mer, men de har heller ikke skaffet noen til å ta dem over (eller de vil ikke fortelle oss hvem det er). Alle vet hva det betyr. Vi har vært der før - og var sjeleglade når det endelig kom noen som tok ansvar for forumet. De har heller ikke oppdatert kontaktinformasjonen. At de dessuten har slettet epostadressen forum@hageselskapet.no sier vel sitt. Er det mulig å få en kommentar fra Hageselskapet?
island monkey

Post by island monkey »

Om det stemmer, så virker det vel ganske rart. Hver gang jeg leter etter informasjon om en plante via google.no (med vilje), så er det veldig ofte at de første få hits tilhører Hagepraten. Noengang er det bare hits fra HP. Får ikke Hageselskapet æren da?
Erik N
Herdighetssone: H1

Post by Erik N »

Martin wrote:Jeg får bare feilmelding ved forsøk på bildevedlegg i en tråd.
Er det noen som tar seg av denslags nå ?
Det var 22.mars. I dag, fem hele dager og en lang solig helg seinere, da tåka svant og jeg var i skikkelig hageprathumør og knipsa sola ute i tåkehavet, var problemet ennå ikke løst. Martins livsbejaende bilder. Fragros helgeturer i Fjordlandskapet. Orchis eksotiske sydlige skjønnheter. Bjørgs primler. Kirstens roseskudd. Mine lange bildeinspirerte vårhyllester. Alt som kan vises per fotografi og skildres tusen ganger bedre med dette medium, avskjæres og frakortes denne den viktigste og herligste tida av året. Våren! Nei, jeg pleier å være lojal mot hageselskapet, men nå føler jeg meg stemoderlig behandlet. Hagetidende er en flott og gloriøs blekke, men hva gir den av informasjon, billedlig, i forhold til hagepraten? Her drysser vi villig vekk bilder og beskrivelser av art etter art, sort etter sort, urter, stauder, busker, trær, humler, lus, snegler; fugler og pattedyr. Fjell, fjord, hav, skog, foss, stryk og bekk. Men det er altså ikke så viktig at Hageselskapet gidder å ha ett kompetent menneske kontinuerlig på 'Praten'. Isj og æsj og dobbeltsur! Jeg skriver kanskje for langt og kronglete, brisker meg og soler meg i min egen hage og tyter ut petimetriske betraktninger rundt minutiøse endringer i den lokale flora. Zoomer inn på min egen navle. Men! Se: jeg bidrar og fyller ut sidene i denne, en av de to aller viktigste hageinformasjonskanalene i kongeriket Norge. Gjør at det står noe her, viser normale bilder av normale planter for normale hagefolk med bare middels fingerferdighet og kjennskap til botanikk og plantefysiologi.
Ta dere sammen! Ta oss alvorlig!
"...Vildrosor och blåsippor och linblommor och kamomill.
Låt dem få leva, de är ju så sköna!"
Evert Taube
Inger E

Post by Inger E »

Ja, du skriv til glede for oss alle, Erik :D . Og bileta frå dei du nemner, skriv eg og under på at er til glede og inspirasjon. Skulle ikke Hageselakapet setje pris på at vi er glade? Den største gleden du kan ha, osv.. burde gjelde alle, også dei som vi 'betalar løna til'.
Enn om vi samla oss og sprengde sentralbordet i Hageselskapet??
fragro
Herdighetssone: H1

Post by fragro »

Erik N
Det var 22.mars. I dag, fem hele dager og en lang solig helg seinere, da tåka svant og jeg var i skikkelig hageprathumør og knipsa …………………………………………………… ………………………………… …………………………………………….
Ta dere sammen! Ta oss alvorlig! :oops:
Mi tilslutning. :!:
Fred-Arild
Martin

Post by Martin »

Sprenge sentralbordet høres fristende ut. 8)
Min blogg: Hagen ved havet
Mitt album på Hagepraten: Fotogalleri
Inkhuldra
Herdighetssone: H2

Post by Inkhuldra »

Dette er ikke bare trist. Elendig reklame for Hageselskapet er det også! Hagepraten er vel den mest sette og besøkte informasjonskilden og reklamekanalen Hageselskapet eier og har, men blir allikevel så stemoderlig behandlet som dette?

Ikke at jeg tror d'høye herrer leser dette, men kanskje noen andre - laverestående men mer oppdaterte - vesener gjør det og kan formidle det oppover, så here we go:

Internett har eksistert og vært allment tilgjengelig siden begynnelsen av 1990-tallet. Det er altså IKKE no' nymotens tull som man kan forbigå i småsnurt stillhet, mens man venter på at papirpublikasjoner skal komme tilbake på moten igjen. Begynn å se på internett som en venn og alliert, ikke som en plagsom, surrende veps som dere klasker etter med gårsdagens krøllete avis. Hadde ledelsen behandlet Hagepraten og nettstedet generelt på en skikkelig måte, så hadde jeg og mange flere meldt oss inn i Hageselskapet. Som det er, så foretrekker ihvertfall jeg å avvente situasjonen. En organisasjon som ikke forstår å bruke internett, er en organisasjon som setter strek for seg selv. :!:
If at first you don't succeed
skydiving is not for you
Inger Karin

Post by Inger Karin »

Inkhuldra wrote:Dette er ikke bare trist. Elendig reklame for Hageselskapet er det også! Hagepraten er vel den mest sette og besøkte informasjonskilden og reklamekanalen Hageselskapet eier og har, men blir allikevel så stemoderlig behandlet som dette?
Dette er som sagt ikke noe nytt. Hagepraten har "alltid" vært stemoderlig behandlet av Hageselskapet, og mangel på satsing på internett har vært årsaken til mange frustrasjoner, diskusjoner - og utmeldinger. Hvis Hageselskapet hadde oppfattes Hagepraten (og de som poster her) som en ressurs og ikke en byrde, hadde mye vært vunnet. For hagesaken, for Hagepraten - og for Hageselskapet.

Hageselskapets prioriteter har vært diskutert i det vide og brede her (til enkeltes store irritasjon), men Hageselskapet svarer nærmest aldri. Det er deres politikk. Det er min mening at Hageselskapet må komme videre snart, og det innebærer også å lytte til andre.
island monkey

Post by island monkey »

Image

...javel..?
Inger Karin

Post by Inger Karin »

Jeg har sendt en PM til Tommy og OPV. Håper at noen tar ansvar nå.
Inger E

Post by Inger E »

Takk, Inger Karin. Eg sende til Administrator, sidan den framleis stod med blått nederst på sida. Har ikkje fått feilmelding, men heller ikkje svar. Det siste tykkjer eg er dårleg service (mangel på høflegheit?).
Siri K

Post by Siri K »

Det ordner seg nok.
H2/H3 i hyttehagen
Inger Karin

Post by Inger Karin »

Siri K wrote:Det ordner seg nok.
Det gjør det kanskje, men ikke hvis ingen sier fra.
Jeg har i alle fall fått svar på PM fra OPV.
Tommy

Post by Tommy »

Hei alle!
For det første må vi beklage at det har tatt sånn tid å få ordnet dette med innlegging av bilder.
Nå skal det være i orden igjen og jeg ser at flere av dere også har fått lagt inn bilder.

Når det gjelder kontaktinformasjonen er den også oppdatert nå. Skulle det være noe bes dere ta kontakt med Hageselskapets sentralbord: postkasse@hageselskapet.no eller 94 00 93 01.

Vennlig hilsen
Tommy Tønsberg
island monkey

Post by island monkey »

Tusen takk Mr Tønsberg!
Post Reply