Mange 'gjestar'

Spørsmål om tekniske saker og ting på Hagepraten, og informasjon angående oppgraderinger og nedetid.
Post Reply
Inger E

Mange 'gjestar'

Post by Inger E »

Eg har undra meg i det siste over kor mange som er inne på hagepraten. No viser det at det er 60 gjester inne. Det har vore mange lenge, og eg lurer berre kvifor, eller kven det kan vere?
Sikkert ingen som veit, eg berre funderar over slikt av og til.
Erik N
Herdighetssone: H1

Re: Mange 'gjestar'

Post by Erik N »

Jeg har også tenkt på det. Lenge før vi havna på Facebook var det også slik, men trur det kommer noen den veien. Alle som søker på latinske navn på verdensveven kan havna hos "oss" fra td. google. Alle som leser norsk og søker på kompostbinge eller rabarbra eller blåveis har også lett for å havne her. Trur også det er en del som ønsker å følge oss anonymt. Jeg legger merke til, på "Hvem er i forumet" at en god del følger med på de stedene der det kommer nye innlegg. Under det store hagelagsslaget tidligere i vinter var det mange gjester som fulgte debatten. Før jeg starta å skrive her, var jeg jo innom en bråte forskjellige steder og henta informasjon passivt. De fleste nettbrukerne i Norge - hvor mange er nå det? - gjør som oss når vi søker etter en plante, bilde av en plante, informasjon om blomstring, frø, osv.: Stikker innom.
Det er en terskel å skride over dette å bli med i et nettforum. Jeg har bare vært med her i et par år. Før det var jeg totalt anonym. Du er en av grunnene til at jeg ble skrivar her på praten Inger! Plutselig virka det hverdagslig og som en utvida del av en normal virkelighet. En dag var jeg blitt nettaktiv på en mer intim måte. Det er nok langt fra alle som ønsker det.
"...Vildrosor och blåsippor och linblommor och kamomill.
Låt dem få leva, de är ju så sköna!"
Evert Taube
Siri K
Herdighetssone: H4

Post by Siri K »

Vi er nok ganske mange som kun logger oss inn med brukernavn og passord når vi skal skrive innlegg. Så "gjestene" er nok for en stor del registrerte brukere her på Hagepraten.
H2/H3 i hyttehagen
Bille
Herdighetssone: H2

Post by Bille »

Enig med Siri. Jeg hadde feks lest noen tråder nå, får jeg ville svare på denne, og måtte logge inn. Skriver ikke så ofte, men titter innom og sjekker nyeste tråder en gang i blant. Og da kan tilogmed siden forbli åpen i egen fane i nettleseren, selv om jeg forlater pc'en eller jobber med helt andre ting.

Er ganske sikker på at de fleste som er her ofte vil være aktive iblant, men ikke alltid logge inn. Og så er det sikkert også endel som leter etter info uten å være registrert bruker. Men tipper at de som gjør det ofte er så interesserte at de like godt registrerer seg. Ville ihvertfall jeg gjort ;-)
H2-3
Min blogg: Skyggebalkongen
Fakta og tips om mer enn 250 planter - Plantesentralen.no
kaaust
Herdighetssone: H5

Post by kaaust »

Noen ganger leser jeg de åpne trådene først , men liker å lese alt som er skrevet og da må jeg jo logge meg inn for å få med alt. :D
Hvis vi ikke hadde noen vinter, ville ikke våren vært så deilig; hvis vi ikke av og til møtte motgang, ville gode tider ikke være så velkomne.
Anne Bradstreet
Inger E

Post by Inger E »

Eg gjer det same. Er pålogga stort sett, så slepp eg hugse endå eit passord (har det no framfor meg, men....). Det som gjorde at eg lurte, var for at eg har samanlikna med Hagegal ei tid, og der er det omtrent halvparten så mange pålogga til kvar tid. Det er no meir skriving der enn her, slik eg oppfattar det, difor lurde eg. Elles spelar det no liten rolle. Berre hyggeleg at folk les om hageting.
Bille
Herdighetssone: H2

Post by Bille »

Hm, nå lurer jeg på om jeg burde endre noe i innstillingene. Når jeg er pålogget, og glemmer at jeg er inne fordi jeg gjør noe annet, tar det ca 30 minutter før jeg automatisk blir logget ut. Kan jeg legge inn noe sted at jeg skal forbli pålogget så ville jo ikke det vært en uting. Men det ville kanskje jo adm feil inntrykk av hvor mange som er inne på siden hvis alle er pålogget til enhver tid?
H2-3
Min blogg: Skyggebalkongen
Fakta og tips om mer enn 250 planter - Plantesentralen.no
arisaema

Post by arisaema »

Du registreres bare som pålogget om du har vært aktiv de siste 15 minuttene, selv om du i praksis er pålogget hele tiden. Du kan krysse på på påloggingssiden hvis du vil slippe å logge på hver gang :)
Frøliste - og plantebilder - fra Kina :)
Mathea

Post by Mathea »

Jeg logger aldri av ;) hadde en periode for lenge siden at jeg kom meg ikke inn igjen etter jeg logget av, så derfor er jeg "pålogget" hele tiden :)
Inger E

Post by Inger E »

Eg trur eg har funne svar på det eg lurde på. Tykte det var stor skilnad i pålogga her og på Hagegal, nemleg. Ser no at her gjeld det dei siste 15 min, men der er det dei siste fem. Var berre undrande, eg.
Inger Karin
Herdighetssone: H4

Post by Inger Karin »

Mathea wrote:Jeg logger aldri av ;) hadde en periode for lenge siden at jeg kom meg ikke inn igjen etter jeg logget av, så derfor er jeg "pålogget" hele tiden :)
Nei, det betyr bare at du selv ikke logger deg av eller på. Forumet holder orden på slikt selv bl.a. ved hjelp av informasjonskapsler. Når det har gått 15 minutter fra siste gang du klikket på en lenke her på praten, så er du ikke lenger på listen over innloggede.
Mathea

Post by Mathea »

Ok, det viste jeg ikke.. bra for alt nytt en får lære her :) takk :)
Post Reply