Epostvarsling - og nye registreringer

Spørsmål om tekniske saker og ting på Hagepraten, og informasjon angående oppgraderinger og nedetid.
Inger Karin
Herdighetssone: H4

Epostvarsling - og nye registreringer

Post by Inger Karin »

Det har vært litt av hvert å forholde seg til her den senere tid, og det er fortsatt uregelmessigheter. Jeg får ikke lenger epostvarsel når det kommer nye meldinger (PM). Andre som har lagt merke til dette?

Jeg konstaterer også at det ikke har kommet nye medlemmer på forumet etter siste runde med virusinfeksjon og "sykehusinnleggelse". Derfor prøvde jeg selv med en nyregistrering - og ganske riktig - jeg mottar ingen epost for aktivering av brukerkonto. Kan noen ta tak i dette?
phantom blot
Herdighetssone: H2

Re: Epostvarsling - og nye registreringer

Post by phantom blot »

Smart oppdaget, muligens en alt for effektiv sperre mot spam-boter, luker ut alle nye registreringer ?
calypso

Post by calypso »

phantom blot wrote:Smart oppdaget, muligens en alt for effektiv sperre mot spam-boter, luker ut alle nye registreringer ?
Kanskje samme slags sperre som hindrer all respons fra Hageselskapet?
Inger E

Post by Inger E »

Eg har merka det same med tanke på nye medlemer. Unntaket er ein webtotal med blå skrift. Eg har ikkje bede om epost, så det kan eg ikkje sei noko om.
Inger Karin

Post by Inger Karin »

Inger E wrote:Eg har merka det same med tanke på nye medlemer. Unntaket er ein webtotal med blå skrift. Eg har ikkje bede om epost, så det kan eg ikkje sei noko om.
Se litt bedre på "webtotal" og når h*n ble medlem, du. Det er mye rart på dette forumet. :wink:
Tommy

Post by Tommy »

Har gitt beskjed om at dette må rettes opp i.
Inger Karin

Post by Inger Karin »

Tommy wrote:Har gitt beskjed om at dette må rettes opp i.
Det hjelper ikke så mye. Ting Tar Tid... Jeg savner Lasse... :(
Inkhuldra
Herdighetssone: H2

Post by Inkhuldra »

Jeg satt akkurat og bladde i fjorårets "Hva Skjer 2011" fra Hageselskapet, og fikk lyst til å melde meg inn.

Men når jeg ser hvor elendig Hageselskapet behandler sitt webforum - nærmere bestemt ved å late som om forumet ikke eksisterer (???) - så vet jeg sannelig ikke.

Kan ikke noen si ifra til d'herrer som styrer skuta, at det å unngå internett er en omvei som fører ingensteds?

Resten av Norge forholder seg til det faktum at internett har vært allment utbredt siden første halvdel av 90-tallet, og at vi snart snakker 20-årsjubileum for en betydelig andel mennesker. For min del er det 18-årsjubileum i år, og jeg var slettes ikke tidlig ute.

Vi som startet vår internetteksistens på nittitallet har rukket å bli gråhårete, utvikle en sunn hageinteresse, og forvente at hageinfo skal være enkelt tilgjengelig på internett. Da er det utrolig frustrerende at Hageselskapets ledere ser ut til å håpe/tro at internett er en passerende motegreie som man vil bli kvitt hvis man bare stikker hue' i sanda lenge nok.

Jeg har vært rådgiver innen internett-brukervennlighet siden 1996, og jeg fortviler over hvor elendig Hageselskapet behandler sine internettbrukere. Det burde være både flaut og skammelig --- hvis ledelsen hadde såpass innsikt at de overhodet forsto hvor totalt de tabber seg ut.
If at first you don't succeed
skydiving is not for you
fragro
Herdighetssone: H1

Post by fragro »

Konstaterer at det er tid for ny beskjed. Om den alt er gitt, må ein begynne å vurdere andre løysingar. Verken Hagepraten eller Hageselskapet er tente med dette. :(
Fred-Arild
Timanna
Herdighetssone: H7

Post by Timanna »

Jeg har skrevet ganske tydelig hva jeg mener om Hageselskapet. Flere ganger. Det er det ingen som bryr seg om. Men hvis det kommer meldinger om folk som ikke vil melde seg inn pga. alt rotet, burde vel noen legge merke til det?
Men jeg har en mistanke om at de som jobber i Hageselskapet ikke leser forumet sitt.
Hageselskapet er en gammel og ærverdig organisasjon, må vite. Internett er noe nymotens tøys, man klarte seg uten i 1884, så hva maser vi for?
Inger Karin

Post by Inger Karin »

fragro wrote:
Konstaterer at det er tid for ny beskjed. Om den alt er gitt, må ein begynne å vurdere andre løysingar. Verken Hagepraten eller Hageselskapet er tente med dette. :(
Det holder ikke med beskjeder. Det må følges opp! Hvis Hageselskapet skal ha et forum, så må noen der ta ansvar for det. Det er ikke første gangen det er problemer, Hagepraten har alltid vært Hageselskapets "stebarn".

Jeg har vært på Hagepraten til og fra i ca. 15 år, og det har vært tilbakevendende problemer på den ene eller andre måten hele tiden. Bortsett fra når Lasse hadde ansvaret.
Inger E

Post by Inger E »

Egtenkte nett det same. Snart ein månad siden nye medl. er uvanleg!
Inger Karin

Post by Inger Karin »

Inger E wrote:Egtenkte nett det same. Snart ein månad siden nye medl. er uvanleg!
Og det verste er - admin på forumet kunne aktivert alle disse nye medlemmene med "et klikk". De ligger og venter nederst på adminsiden på forumet, og der vil de nok ligge til evig tid så lenge Hageselskapet ikke ønsker å ta ansvar for å administrere forumet.

Det er over en uke siden jeg sa fra nå - dette er helt bak mål!
fragro
Herdighetssone: H1

Post by fragro »

E-post meldingane er på plass i følgje innboksen min. :D
Men denne webtotal ser ut til å volde problem. :?
Fred-Arild
embla

Post by embla »

fragro wrote: Men denne webtotal ser ut til å volde problem. :?
Hva slags problem ?
Mvh
Kirsten
Post Reply