Epostvarsling - og nye registreringer

Spørsmål om tekniske saker og ting på Hagepraten, og informasjon angående oppgraderinger og nedetid.
fragro
Herdighetssone: H1

Re: Epostvarsling - og nye registreringer

Post by fragro »

Dette:Forumets nyeste medlem: webtotal :wink:
Har også mistanke om at dette: Antall medlemmer: 4243 står på "stedet hvil," men kan ta feil. :?
Fred-Arild
embla
Herdighetssone: H4

Post by embla »

Er det sånn at webtotal er forumets nyeste medlem så er det mange ugler i mosen her ....
Se profilen her :webtotal
Jeg mistenker at det er firmaet som drifter hele "praten" jeg ;-)
(Jeg kan selvfølgelig ta feil 8) )
Mvh
Kirsten
Inger Karin

Post by Inger Karin »

For meg ser det ut til at webtotal er en kloning av Tommy. Samme registreringsdato i 2006, samme antall innlegg (som ikke er mulig å søke opp...), samme avatar - og webtotal er også "Ansvarlig redaktør Hagetidend". :wink:
Erik N

Post by Erik N »

Hvis du ser på medlemslista, siste side (s85), ser du at siste registrerte medlem var 30.mai kl.20:12. Så vi er nok en engere krets, ja. Et annet rart fenomen er at max antall samtidig på praten var 29.mai, altså midt i kaostida, og dagen før forumet slutta å oppta nye medlemmer. Gadd vite hvem de 428 interessentene var, og hva de foretok seg! De nye drifterne burde kanskje heller slette gamle inaktive kontoer, medlemmer registrert f.eks. 2007 uten etterpå å besøke forumet, skrive ett eneste innlegg osv. Det kryr av tilfeldige registreringer som mer minner om medlemslistene til ungdomsforeninger med statsstøtte.
"...Vildrosor och blåsippor och linblommor och kamomill.
Låt dem få leva, de är ju så sköna!"
Evert Taube
fragro

Post by fragro »

Om ein går inn på denne sida og klikkar på bokstav for bokstav her:

Finn et medlem • Alle A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

og deretter klikkar på:
for kvar bokstav, vil ein sjå at Hagepraten er ein meir "engere krets" enn det medlemstalet tilseier.
Er samd med Erik N i at medlemmer med 0 innlegg og inaktive i fleire år burde slettast.
Fred-Arild
Inger Karin

Post by Inger Karin »

Gå inn på medlemslista, så kan dere klikke på kolonnene og sortere etter navn, antall innlegg, registreringsdato mv.
Man kan sortere begge veier ved å klikke 2 ganger på disse lenkene. Da skal det bare 1 klikk til på medlemslisten for å sortere med siste registrerte bruker øverst, eller for å sortere med alle uten innlegg øverst. :)
fragro

Post by fragro »

Sjå her - back to normal. :mrgreen:
Antall medlemmer: 4251 • Forumets nyeste medlem: MiniMe
Fred-Arild
Erik N

Post by Erik N »

Da har de altså fulgt med på diskusjonen, snappa opp noe, og så gått inn og korrigert det! Uten et ord. Av en eller annen grunn liker jeg ikke dette. Canal Digital, Nextgentel og Telenor er mine leverandører av slikt som fyker gjennom luft og vakuum. De melder fra om alle slags uregelmessigheter. Der regner jeg ikke med å utgjøre noen vesentlig del av systemet. Utelukkende passivt mottakende. Her på Praten vil jeg svært gjerne vite litt. Kjenner at det irriterer grådig altså!
"...Vildrosor och blåsippor och linblommor och kamomill.
Låt dem få leva, de är ju så sköna!"
Evert Taube
Inger Karin

Post by Inger Karin »

Jeg er enig med deg, Erik, og det tror jeg ganske mange er. Diskusjonen om dette er absolutt ikke ny, for å si det slik.
Tm R
Herdighetssone: H5

Post by Tm R »

Og der klarte de endelig å sende meg nytt passord også. Er litt arrogante disse som styrer dette synes jeg. Men jeg skal ikke klage. Ikke er jeg medlem og vurderer virkleig ikke å melde meg inn heller. Men setter stor pris på å følge med på forumet her men jeg hadde klart meg fint med bare hagegal sitt også :)

Tom
Inger Karin

Post by Inger Karin »

Tm R wrote:Og der klarte de endelig å sende meg nytt passord også.
Ja, de som har hatt behov for å få nytt passord, og de som f.eks. har skiftet epostadresse har jo ikke hatt tilgang på forumet i denne tiden. Tror nok vi har mistet mange her etter den siste tidens "hendelser" i forumet. Får jo nesten si velkommen tilbake, da... :wink:

Normal oppførsel og høflighet tilsier at Hageselskapet umiddelbart etter de oppdaget dette la ut en prioritert melding på forumet med litt informasjon. Deretter skulle de selvsagt ha fulgt opp dette med info om hva forumets medlemmer - og de som ønsket å bli det - kunne gjøre for å komme inn i varmen (igjen). I stedet har mange sikkert forsøkt registrering igjen og igjen - eller klikket på knapp med nytt passord et ukjent antall ganger. Løpende informasjon om hva som skjer forhindrer spekulasjoner og og irritasjon. Nå har Hageselskapet aldri lyttet til sine medlemmer - eller til de som har vært det - eller kunne ha vært det, og det er et problem.
Inger E

Post by Inger E »

Eg er så einig med Erik og Inger Karin. I dette tilfellet er det vel andre i tillegg til Hageselskapet som burde sei frå. Er driftinga sett bort, er det vel nokon som har ansvar. Den eller dei burde og ha lært så pass om folkeskikk at dei gav informasjon. Det kan då ikkje ta så lang tid at det fordyrar administrasjonen?
Last edited by Inger E on 29 Jun 2012, 22:40, edited 1 time in total.
Inger Karin

Post by Inger Karin »

Inger E wrote:Eg er så einig med Erik og Inger Karin. I dette tilfellet er det vel andre i tillegg til Hageselskapet som burde sei frå. Er dritinga sett bort, er det vel nokon som har ansvar. Den eller dei burde og ha lært så pass om folkeskikk at dei gav informasjon. Det kan då ikkje ta så lang tid at det fordyrar administrasjonen?
Det er Hageselskapet som har ansvar for forumet. Det er Hageselskapet vi må forholde oss til. Det er de som må ta ansvar for de løsninger de velger, og de underleverandører de velger. Det er jo også Hageselskapet som administrerer selve forumet, det er veldig mye de kunne gjort ved å informere og hjelpe de som får problemer. Igjen: Jeg savner Lasse - og jeg forstår ikke at Hageselskapet kunne kvitte seg med ham. Jeg kan ikke huske noen andre som i den grad har interessert seg for forumet og de som bruker det. :cry:

Og det firmaet som drifter sidene? Det er helt uforståelig at det tar flere uker før de får ordnet slike enkle ting som at epost fra web fungerer. Har de driftet nettsider før? Eller er det slik at beskjeden aldri ble videreformidlet/fulgt opp?
salvia

Post by salvia »

Denne skriveleifen klarer jeg ikke å la stå ukommentert og i fred!

Tastefeilen til IngerE lenger opp, "drifting" som er redusert til "driting". Jeg synes den ble ganske bra, sånn i sammenhengen forøvrig.

En fin skrivefeil jeg har gjort en gang, var å adressere et brev til "fylkeselgen i Hedmark". (Det skulle vært "fylkeslegen"). Det skjedde nok fordi jeg forbinder Hedmark med elg. Jeg syntes den nye tittelen til fylkeslegen var så fin at jeg lot den stå, og postet brevet som det var.
Inger E

Post by Inger E »

Eg tykte det såg rart ut, men såg likevel ikkje feilen! Dette brettet lurer meg om eg ikkje ser godt nok etter. Bør nok skjerpe meg endå eit hakk. Takk skal du ha.
Post Reply