Om å koble seg på.

Spørsmål om tekniske saker og ting på Hagepraten, og informasjon angående oppgraderinger og nedetid.
Post Reply
Bjørg

Om å koble seg på.

Post by Bjørg »

Når jeg er på en anna adresse hos andre menesker på besøk. Og om jeg da vil inn på Hagepraten. Ikke bare som besøkende men som BJØRG.
Hva gjør jeg da.? Jeg har prøvd på dette men det går ikke. Går ut fra at det er ett eller anna som følger navn og den PC en som jeg bruker.
Men jeg er ikke dyktig nok til å finne ut av dette og hvordan det gjøres.
Kan noen hjelpe med en liten tesje viten og lett forklaring. :oops: :oops:

Bjørg
salvia
Herdighetssone: H4

Re: Om å koble seg på.

Post by salvia »

Og et påkoblings-spørsmål til:
Der hvor man kan huke av for logg-meg-på-automatisk-hver-gang, det har aldri funka for meg. ?
sveinv
Herdighetssone: H7

Post by sveinv »

Bjørg: Du bare klikker på logg inn og skriver inn brukernavn og passord på samme måte som du gjør hjemme.
salvia: automatisk pålogging viker bare på den maskinen du logger deg på med.
Det går nok bra.

http://planteriket.no
salvia

Post by salvia »

Jeg får det ikke til å virke på maskinen jeg bruker til daglig. Har krysset i luken ørten ganger, men noen automatisk pålogging har aldri skjedd.
phantom blot
Herdighetssone: H2

Post by phantom blot »

Man må tillate cookies for at automatisk pålogging skal fungere. I utgangspunktet gjør de fleste nettlesere det med opprinnelige innstillinger men de kan av og til bli rotet til. Om denne login-funksjonen har gått i stå kan man slette histore og cookies, og da vil det hele som oftest fungere igjen. Hver gang man sletter cookies vil automatisk innloggin også nullstilles. Har man problemer med for eksempel Firefox utver innstillinger og cookies er det verd å dobbelsjekke om nettleseren er oppdatert (tror vi er 14.01 for Firefox nå). Om ikke en gang dette fungerer kan man gå drastisk til verks og avinstallere nettleseren for så å laste den ned på nytt og reinstallere. Dette fungere fint for nettlesere som Firefox, Opera og Chrome, ikke så lett med Explorer og Safari som er mer beskyttet av operativsystemet.

Om man har problemer med å logge inn fra en annen maskin enn den man bruker til vanlig, bør man dobbelsjekke passord og brukernavn. Nettleseren husker som oftest brukernavn og passord, og det er lett å glemme når det er gått en stund uten at man har brukt det aktivt.
Inger Karin

Post by Inger Karin »

salvia wrote:Jeg får det ikke til å virke på maskinen jeg bruker til daglig. Har krysset i luken ørten ganger, men noen automatisk pålogging har aldri skjedd.
Prøv å slette cookies/informasjonskapsler for forumet. Se lenke på forumets forside. Automatisk pålogging vil heller ikke virke dersom du manuelt logger deg ut.
salvia

Post by salvia »

Uten å ane hva cookie/informasjonskapsel er, så var det lettvint at det står en linje med "slett alle forumets kapsler" nederst på siden her. Så var det bare å klikke på den. Men det hadde jeg aldri gjort sånn uten videre, så takk for tipset. Nå virker den automatiske påloggingen!
Bjørg

Post by Bjørg »

sveinv wrote:Bjørg: Du bare klikker på logg inn og skriver inn brukernavn og passord på samme måte som du gjør hjemme.
Og så lett er det ikke Svein Det er sikkert et år jeg har prøvd å logge meg på med gjevne mellemrom. Får det ikke til. Om jeg er nøye med brukernavn og passord. Ja jeg er det det er det som er så rart.
Men ok jeg kan være PC fri i helgene det gjør ingenting.

Bjørg
Inger Karin

Post by Inger Karin »

Bjørg wrote:
sveinv wrote:Bjørg: Du bare klikker på logg inn og skriver inn brukernavn og passord på samme måte som du gjør hjemme.
Og så lett er det ikke Svein Det er sikkert et år jeg har prøvd å logge meg på med gjevne mellemrom. Får det ikke til. Om jeg er nøye med brukernavn og passord. Ja jeg er det det er det som er så rart.
Men ok jeg kan være PC fri i helgene det gjør ingenting.
Da er det noe som er feil med nettleseren du bruker i helgene. Dette er mulighetene jeg kan komme på i farten:

1) Feil i brukernavn/passord som andre har nevnt. Pass på små/store bokstaver. Hvis du er i tvil om passordet så kan du få tilsendt nytt (lenke under "logg inn"). Skal du få nytt passord er det viktig at du har korrekt epostadresse... ;)

2) Pass på at cookies/informasjonskapsler tillates, ellers får du ikke logget inn.

3) Du kan prøve å slette forumets cookies/informasjonskapsler - lenke nederst på siden.
Bjørg

Post by Bjørg »

Jeg har en følelse at jeg skal prove nr 3 av det du nevner Inger karin. Noe er det som "stenger" det er jeg sikker på.
Men som jeg sier. Jeg er greit inne på nett med denne PC en Det er bare at jeg ikke kommer inn der jeg må bruke passord og brukernavn. Har prøvd Hagegal også Samme der.

Bjørg
Post Reply