Slette innlegg

Spørsmål om tekniske saker og ting på Hagepraten, og informasjon angående oppgraderinger og nedetid.
Post Reply
Erik N
Herdighetssone: H1

Slette innlegg

Post by Erik N »

Jeg prøver å slette innlegg jeg har skrivi, men ønsker helt vekk. Det går ikke. Trur det gikk før. Litt teit å ta bort skrifta og la ingenting, eller bare ordet "sletta", være der. Knappen for sletting av innlegg som står i en sammenheng er borte. Skjønner at trådene blir rare om ledd faller ut, men det kan jo ikke være slik at 'bordet fanger'? En burde kunne få satt innlegg i karantene for eksempel. Hvis det skal være slik, må moderatorene være mer aktive på nettet, evt må moen av de mest aktive av forumbrukerne opphøyes til moderatorer. Nå kan innlegg bli stående veldig lenge før fadeser blir retta opp!
"...Vildrosor och blåsippor och linblommor och kamomill.
Låt dem få leva, de är ju så sköna!"
Evert Taube
Martin

Re: Slette innlegg

Post by Martin »

Jeg mener det er sånn at de som har skrevet innlegg etterpå, må slette først. Altså begynne helt bakfra med sletting.
Tror det er sånn.
Min blogg: Hagen ved havet
Mitt album på Hagepraten: Fotogalleri
Inger Karin
Herdighetssone: H4

Post by Inger Karin »

Ja, jeg tror Martin har rett. Hvis noen har svart på et innlegg, så kan det ikke slettes. Det er jo naturlig. Endre kan du likevel, kanskje bare etterlate en liten forklaring? :)
Erik N
Herdighetssone: H1

Post by Erik N »

Jo, det er nok sånn. Men da burde det vært aktivitører på praten også, ikke bare moderatorer. Husholdere, koldfruer, og slike som holder huset i ship shape. Du kunne jo vært ei slik IK, og du M. Svarer tidlig om morran og innom hver dag. Full konfidensitetsfølelelse og velutvikla ordenssans. Ska tala åtn Tommy!
"...Vildrosor och blåsippor och linblommor och kamomill.
Låt dem få leva, de är ju så sköna!"
Evert Taube
Inger Karin

Post by Inger Karin »

Jeg er enig i at det burde vært flere moderatorer her, men det er ikke en oppgave for meg (har gjennom årene brukt endel tid på slikt, og her vil jeg bare være gjest... ;) ).
sveinv
Herdighetssone: H7

Post by sveinv »

Jeg tror også det har noe med tid å gjøre, endringer og sletting må skje innen en viss tidsramme. Mulig jeg tar feil, har ikke sjekket det så nøye.
Det går nok bra.

http://planteriket.no
Martin

Post by Martin »

Jeg takker for tilliten Erik, og morgenstunden er beste tiden på døgnet for meg.
Men jeg passer ikke som moderator.
Min blogg: Hagen ved havet
Mitt album på Hagepraten: Fotogalleri
Inger Karin

Post by Inger Karin »

sveinv wrote:Jeg tror også det har noe med tid å gjøre, endringer og sletting må skje innen en viss tidsramme. Mulig jeg tar feil, har ikke sjekket det så nøye.
Tror ikke det er slik her. Det er mulig å gjøre en innstilling i forumet slik at man ikke kan endre innlegg etter en viss tid har gått, men jeg tror ikke de benytter den muligheten på Hagepraten. På enkelte fora har det vært et problem at medlemmer endrer innlegg lenge etter de er besvart, slik at svarene fremstår som meningsløse. Da kan det være en løsning at endringer må gjøres innen en tidsfrist.
Inger Karin

Post by Inger Karin »

Så mye som det har vært slettet etterskuddsvis i innleggene de siste dagene, så forsvinner sammenhengen i trådene helt vekk. Mange svar blir hengende helt i luften, og meningen med dem faller vekk. Det er selvsagt en mulighet å sitere alt man svarer på for å gardere seg mot dette, men det blir også litt tungvint.

Det er sikkert greit å endre litt en sjelden gang hvis man har skrevet noe som man angrer, men tenk også litt på de som har svart på innleggene.

Som nevnt over har andre fora ordnet dette ved at innlegg ikke kan endres etter en viss tid (muligheten ligger inne i forumets innstillinger), men det er jo også litt dumt. Det er vel bedre om vi tenker oss om litt før vi skriver - og før vi sletter... ;)

Som hovedregel bør ikke innlegg endres etter de er besvart.
Post Reply