Moderator: Server-brannmur er alt for streng!

Spørsmål om tekniske saker og ting på Hagepraten, og informasjon angående oppgraderinger og nedetid.
arisaema

Moderator: Server-brannmur er alt for streng!

Post by arisaema »

Jeg sitter hjemme i Kina, prøver å svare på en tråd, og får plutselig denne meldingen:

"Your connection to this server has been blocked in this server's firewall.

You need to contact the server owner for further information.

Your blocked IP address is 112.193.57.163

This server's hostname is hageselskapet.webtotal.no"

Det finnes faktisk nordmenn i Kina, og i hvertfall en av oss er her på Hagepraten, så å blokkere alle China Unicoms IP addresser er litt som å skyte spurv med kanoner... Om noen vet hvem som faktisk har teknisk ansvar for Hagepraten nå hadde det vært fint om denne personen kunne fått en liten PM - fryktelig irriterende å måtte bruke VPN hele tiden!
Frøliste - og plantebilder - fra Kina :)
Martin

Re: Moderator: Server-brannmur er alt for streng!

Post by Martin »

Kari Gaarder i Hageselskapet er oppført som Webmaster.
Kansje hjelper det med en mail til henne.
Min blogg: Hagen ved havet
Mitt album på Hagepraten: Fotogalleri
arisaema

Post by arisaema »

Takk, Martin, da skal jeg prøve å sende en epost til henne :)
fiolina
Herdighetssone: H5

Post by fiolina »

Det er vel det som har skjedd med IM også, hun får samme melding i England. Veldig synd, og jeg håper det kan rettes på.
arisaema

Post by arisaema »

Da er epost sendt både Webtotal.no og Kari Gaarder, jeg håper virkelig dette er noe som blir rettet opp i. Jeg kan forsåvidt bruke VPN all den tid jeg uansett må betale for og bruke en for å få tilgang til Facebook fra Kina, men det er direkte tullete at Island Monkey skal bli stengt ute - og forsåvidt alle andre medlemmer som tilfeldigvis skulle befinne seg i utlandet på ferie!
Siri K
Herdighetssone: H4

Post by Siri K »

Jeg har ingenting med driften av Hagepraten å gjøre, men antar at bakgrunnen for dette er DDoS-angrep. Praten har til tider vært veeldig treeg, og det har formodentlig vært på grunn av slike angrep.
H2/H3 i hyttehagen
Bjørg

Post by Bjørg »

Hele forige uke fra 16 August til 23 August hadde jeg samme melding i Italia. Det være seg nettbrett og Mobil. Kan ikke si at ferien ble ødelagt fordi om jeg ikke kom inn på Hagepraten . Men lurte jo litt hva det var. Og her hjemme gikk jo alt greit.
Trodde kanskje det var Mafiaen? :shock: :lol:

Bjørg
fiolina

Post by fiolina »

Har noen ansvarlige respondert på mailhenvendelser? Vi kan jo risikere å miste våre dyktige dyrkere i utlandet til Hagegal da, der kommer man inn uten problemer.
Siri K
Herdighetssone: H4

Post by Siri K »

Bjørg wrote:Trodde kanskje det var Mafiaen? :shock: :lol:
Man må vel heller spørre seg hvem som kan ha interesse av det. Sånn bortsett fra fjortis-hackere.
H2/H3 i hyttehagen
island monkey

Post by island monkey »

Jeg innlogget meg nå via en eller annen proxy server, for dem som 'ønsker skjule IP adressen deres"... så havner jeg vel i bestandene til MI 5.. ;)

Det ser ikke ut som om hele utlandet er stengt ut av brannmuren dog, for folk i Sheffield kom gjennom på vanlig vis, i tillegg til noen andre i både Nederland og Tyskland. Men ikke jeg altså, beklager. Martin Johnsen bøyet seg over saken etter vår egen Martin hadde formidlet problemene, og så så det i en kort stund ut som om det var fikset. Uheldigvis varte det ikke lenge før brannmurmeldingen kom tilbake. Veldig merkelig. Jeg har ikke problemer med andre nettsider.
Det å utestenge Arisaema ville for min del forøvrig vært ganske katastrofalt..!
island monkey

Post by island monkey »

Nå er jeg bortreist innen Englang og har altså en annen IP adresse - og intet problem. Hjemme er det derimot fremdeles helt umulig å engang se sidene til Hageselskapet. Med proxy server er det bare veldig lite funksjonalitet, så det er heller ikke noen løsning. Det sparer forbausende mye tid dog, har jeg merket, det å ikke være med i Hagepraten lenger - selv om det er ikke noe valg.;)
fiolina

Post by fiolina »

Jeg syns det lakker og lir før noen ansvarlige i Hageselskapet kommer med en forklaring på hvorfor noen av medlemmene blir utestengt? Jeg er sikker på at flere enn meg vil beholde både Island Monkey og Arisaema her.
island monkey

Post by island monkey »

"Hele forige uke fra 16 August til 23 August hadde jeg samme melding i Italia. Det være seg nettbrett og Mobil. "

Lå du inn noe mens du var der Bjørg? Eller stengte det fra første forsøk? Logget du på?
island monkey

Post by island monkey »

It would appear, men jeg er litt forsiktig, at ALT virker som normalt takket være Martin og nok en Martin og Kari!
Så langt så bra, jeg har ikke tid nå men skal forsøke å legge inn bilder på et senere tidspunkt. Funker det og, er det 10 av 10.
Takk for innsatsen alle sammen - og jeg håper at det gjelder Arisaema også. Skal legge in noen helt ukjente, vanskelig identifiserbare planter, så finner vi vel ut av det snart.. ;)
island monkey

Post by island monkey »

Tilgang med full funksjonalitet i helgen. Idag er det tilbake til brannmurmeldingen igjen dessverre, som gjelder alle sidene til Hageselskapet.
Post Reply