Hva skal dette bety?

Spørsmål om tekniske saker og ting på Hagepraten, og informasjon angående oppgraderinger og nedetid.
magnolia

Hva skal dette bety?

Post by magnolia »

Idag har jeg mottatt fire e-poster med varsel om svar fra Hagepraten, signert Jens@hagepraten. Kan det være en slags spam? I hver e-post påstås det at jeg har skrevet en "rapport" -og jeg forstår det som om det er en utkastelse på grunn av utilbørlige innlegg. Jeg har ikke skrevet noen innlegg eller svar på innlegg på Hagepraten i det siste, har faktisk ikke vært inne på Hagepraten på et par uker, tror jeg. Det er ingen lenke til innleggene.
salvia
Herdighetssone: H4

Re: Hva skal dette bety?

Post by salvia »

I all verden!?! Så mystisk. Det må da være noe ordentlig galt her?

Når jeg får epost fra denne jens@hagepraten, så er det som et varsel om at det er kommet nye innlegg her.

Kanskje det du opplever nå står i en slags forbindelse med det Island Monkey (og muligens også Arisaema) opplever, selv om det arter seg annerledes. IM kommer jo ikke inn engang, før det dukker opp en såkalt brannmur som stenger henne ute.

Sier e-postene du får noe som helst om hva slags rapport det skulle gjelde, tema, dato etc etc? Kan du kopiere e-postene du får hit? Dette er jo en gåte vi må løse!

Forøvrig bevitner jeg at du ikke har skrevet her siden det var noe om juletrær, sånn omtrent litt før jul, stemmer ikke det?
Martin

Post by Martin »

Ta det helt med ro Magnolia.
Jeg har også fått et varsel om en rapport jeg sendte for evigheter siden.
Her er innlegget jeg rapporterte, og som nå er "behandlet".
viewtopic.php?f=9&t=17360

Det er nok en liten treghet i systemet her. :wink:
Brukeren jeg rapporterte er her fortsatt.........
Min blogg: Hagen ved havet
Mitt album på Hagepraten: Fotogalleri
Inger Karin

Post by Inger Karin »

Jeg har også fått epost om stengt rapport. Det var et spaminnlegg med flere kommersielle lenker jeg rapporterte i november 2014, og det er ikke fjernet. Normalt er det jo ingen fra Hageselskapet her, men nå har OPV vært inne og lekt seg litt. Det er vel neppe noen grunn til å ta bryderiet med å sende rapporter på uønskede innlegg her...
Siri K

Post by Siri K »

Jeg har ikke registert noen problemer. :|
H2/H3 i hyttehagen
salvia

Post by salvia »

Forstår jeg deg rett i at du trues med utkastelse, Magnolia - men at det ikke har skjedd siden du kan skrive her? Har du tatt kontakt med noen i Hageselskapet om dette?
Inger Karin

Post by Inger Karin »

Jeg tror vel at dere overdriver betydningen av dette litt... Her er hva jeg har fått, og jeg regner med at det er tilsvarende epost dere har mottatt:
Rapport behandlet - Re: Poding

Hei Inger Karin,

Du mottar denne e-posten fordi rapporten du sendte inn om innlegget "Re:
Poding" i emnet "Poding" på siden Hagepraten er blitt behandlet av en
moderator eller administrator. Rapporten ble etterpå stengt. Hvis du har
ytterligere spørsmål kan du kontakte personen som stengte rapporten, OPV,
via en privat melding på forumet.

--
Med vennlig hilsen,
alle oss i Hagepraten.
magnolia

Post by magnolia »

Inger Karin wrote:
Du mottar denne e-posten fordi rapporten du sendte inn om innlegget "Re:
Poding" i emnet "Poding" på siden Hagepraten er blitt behandlet av en
moderator eller administrator. Rapporten ble etterpå stengt. Hvis du har
ytterligere spørsmål kan du kontakte personen som stengte rapporten, OPV,
via en privat melding på forumet.
Akkurat slik er ordlyden i de fire e-postene jeg fikk. Hvem er denne OPV? Dette må jo være en form for spam.
Siri K

Post by Siri K »

Det er nok det.
H2/H3 i hyttehagen
calypso

Post by calypso »

Dette er ikke noe mystisk eller skummelt. Det er " kvitteringer" på rapporter dere har sendt inn på en av disse "vi vil ikke ha disse på forumet", der har du selv satt hake ved "send meg melding når rapporten blir behandlet".
OPV har brukt et år på å få ordnet dette, det er vel også som normalt å regne, fra den kanten...
Inger Karin

Post by Inger Karin »

calypso wrote: OPV har brukt et år på å få ordnet dette, det er vel også som normalt å regne, fra den kanten...
Nei, det er ikke mystisk eller skummelt, og det er heller ikke spam. Og OPV har ikke ordnet opp i noe som helst, de rapporterte innleggene ligger der de var... ;)
Siri K

Post by Siri K »

Så hva er problemet?
H2/H3 i hyttehagen
magnolia

Post by magnolia »

For meg er det ikke et problem lenger siden det sies at det ikke er noe skummelt. Men det er litt irriterende.
salvia

Post by salvia »

Åh, jeg oppfattet det sånn at det var Magnolia som skulle kastes ut. Men slik var det tydeligvis ikke. Det var da bra. Kun en kvittering for mottatt rapportering av uønskede innlegg.
Inger E

Post by Inger E »

Det tek faktisk til å bli nokre månader sidan ein person frå Hageselskapet ( hugsar ikkje namnet) sa at dei ikkje ville gjere noko med medlemsmassen no, for dei skulle leggje om heile Hagepraten. ( Eg bad om at det vart gjort noko med den tause medlemsmassen, og at i alle fall folk som var døde for mange år sidan, kunne bli fjerna frå lista. Eg veit at eg sa frå ein gong, men sist eg såg, var namnet der. Det var ved passerte 6000, trur eg.) hageselskapet er til opplysning, på Facebook og Instagram med innlegg kvar dag, om det er nokon som har lyst å fylje dei der. Bjørg har og sine daglege innlegg om ver og gjerandsmål for dagen, pluss bilete.
Post Reply