Hei, hei!
Jeg har stort behov for en pen kant rundt bedene mine - både for å hindre at gresset vokser inn i bedet og for å markere på en pen måte at her er det et bed (tror dere forresten katten lar være å grave i det da... hehe). Har tenkt litt på steiner, men om noen andre har noen gode forslag mottas de med takk!
Hilsen Tea
Kant rundt bed?
Helen Fredholm (og sikkert mange andre også
) har skrevet om sine erfaringer av kanting i den nye boka si. Rette kanter er veldig viktig forteller hun, for at det skal se ryddig ut. Det spiller ingen rolle om det vokser ugress i bedene så lange kantene er rette, er hennes mening. Og hun har prøvd en del forskjellig. Jeg mener å huske at konklusjonen er at det er enklest og mest arbeidsbesparende å ha det som man har det i England og andre store offentlige anlegg: En gresskant som avsluttes og klippes jevnlig med en kantklipper. Da kan man om våren bare bruke en spade for å avskjære gress som vokser inn i bedet.
Problemet med kantsten, enten det er runde stener eller murstein er at gresset vokser inn i det og det blir en skikkelig jobb å holde det rent. I tillegg så blir det vanskelig å komme til med gressklipper hvis de ikke ligger helt jevn med jordoverflaten.
Håper du fikk noe ut av dette?
-----------------------------
Ann, Bergen
Mine hagelenketips
Hagedagboka mi

Problemet med kantsten, enten det er runde stener eller murstein er at gresset vokser inn i det og det blir en skikkelig jobb å holde det rent. I tillegg så blir det vanskelig å komme til med gressklipper hvis de ikke ligger helt jevn med jordoverflaten.
Håper du fikk noe ut av dette?
-----------------------------
Ann, Bergen
Mine hagelenketips
Hagedagboka mi
Denne tråden tar opp noe av det samme :
viewtopic.php?t=20364
........................
Planteglede gir stadig nye gleder !
viewtopic.php?t=20364
........................
Planteglede gir stadig nye gleder !