Kritikk av medlemmer på forumet

Emner om alt som har med saker og ting som en har i hagen å gjøre, men som ikke hører hjemme under noen andre fora i denne kategorien.
Post Reply
Torhild

Post by Torhild »

Hei. Jeg startet en tråd om pallekarmer for en liten stund siden. Der hadde jeg som tittel "dumt spørsmål" og jeg ble da gjort oppmerksom på at tittelen burde ha noe med innholdet å gjøre, og det er selvfølgelig helt riktig. Som nytt medlem, er det mye jeg ikke vet, og rettledning og konstruktiv kritikk er helt nødvendig for at vi nye skal lære hvordan vi bruker forumet på en best mulig måte. Jeg tror ikke det er så mange som tar seg nær av det. Men, den meningsutvekslingen som kom etter at jeg var blitt rettledet var ikke morsom. Jeg er ikke spesielt nærtagende eller hårsår, men her følte jeg meg rett og slett skyldig i å ha startet en krangel pga min uvitenhet. Jeg beklager nok en gang, og håper noen gir meg beskjed, vist jeg gjør noe dumt en annen gang også. Ha en fortsatt fin sommer.:)

Torhild Røsand
Torhild Røsand
Inger Karin
Herdighetssone: H4

Post by Inger Karin »

Jeg synes som deg at det må være lov til å si fra, og du gjorde jo bare det eneste riktige: Du rettet opp tittel. All ære til deg for det! :D
At noen ønsker å lage krangel og uhygge av det er ikke din skyld, la dem bare holde på - ikke bry deg ;)

Hagedagbok
Norsk Orkidéforening - forum
Torhild

Post by Torhild »

Hei. Jeg tok meg ikke veldig nær av det, men det var lite koselig. Det jeg er mest redd for, er at dere blir mer forsiktige med å si fra, vist vi nye gjør noe dumt. Som sagt, så kan vi ikke lære av egne feil vist ingen forteller hva vi gjør galt. :) Jeg skal prøve å ikke gjøre samme feilen 2 ganger, men jeg lover ingenting.:D:D:D

Torhild Røsand
Torhild Røsand
Miamaria

Post by Miamaria »

Hei

Jeg har ikke fått med meg hele den debatten, men jeg vil si at jeg synes det er kjempefint at du sier ifra om hvordan du føler dette. Det kan vi godt være litt oppmerksom på, det burde gå an å ta slike debatter opp på generelt grunnlag. Når man knytter slikt opp til konkrete eksempler kan folk lett føle at det blir rettet mot dem selv om det ikke egentlig er det - det bør vi huske på!
Ann

Post by Ann »

Siden det var jeg som starta dette med å nevne i en PS at det hadde vært en god idé å lage beskrivende titler (men jeg burde jo ha visst hvordan dette skulle utvikle seg *fy, Ann!*) så kan jeg bare si at Torhild er ikke problemet her, hun har tatt PS'en fantastisk sporty.
Og problem? Hvilket problem? All støyen i etterkant har jo ført til at (endel) folk er blitt flinkere til å gi oss lesere av dette forumet bedre titler til trådene sine. Ikke noe er bedre enn det :D

-----------------------------
Ann, Bergen
Mine hagelenketips
Hagedagboka mi
<b>-----------------------------</b>
Ann, Bergen
Mine hagelenketips
Hagedagboka mi
Erik

Post by Erik »

jeg har også opplevet kritikk av og til her på forumet , og det ødelegger gleden ved å utlegge seg. (ikke bare snegleplage)

Erik
Erik
Hanegal

Post by Hanegal »

Synes dere var flinke, jeg, både Ann som sa ifra om noe som er viktig for kommunikasjonen på nettet (ikke bare her på Hagepraten) og Torhild med sin sunne reaksjon - om bare alle nybegynnere tok kritikk på denne måten! Hurra for dere! :)

hilsen Cipollina
<center>Nei til grønn ørken,
ja til spiselig hage!</center>
Post Reply