Rapport fra Hagen på Kleiva

Emner om alt som har med saker og ting som en har i hagen å gjøre, men som ikke hører hjemme under noen andre fora i denne kategorien.
Arne i Skien

Re: Rapport fra Hagen på Kleiva

Post by Arne i Skien »

3 stk gresskar er kokt og laget til purre som det skal lages kjeks av - en oppskrift jeg har fått av en amerikansk venninne.Gresskarene var drøye,har ennå noen igjen som skal bli suppe.Har tidligere laget marmelade , kake , syltede og supper av siste års avling.Har ennå noen oppskrifter som jeg ikke har prøvd ut.Moro er det! :wink:
Kirsten

Post by Kirsten »

Og jeg gleder meg til du deler enda flere oppskrifter!
Kirsten

Følg meg gjerne på Instagram: Kirsten_MH
Arne i Skien

Post by Arne i Skien »

Sitrontreet har begynt å blomstre derfor ble de 4 siste sitroner plukket - de er ennå grønne og ligger nå sammen med kjøpeappelsinene og ser deilige ut. :wink:
Gleder meg voldsomt til at våren kommer skikkelig i gang.70 cm snø og leddgiktssmerter så det holder : nå kan SOLA komme!!
Siri K
Herdighetssone: H4

Post by Siri K »

Det hørtes ikke godt ut, Arne; du får ha god bedring! Hvis det er et væravhengig fenomen, håper jeg det snart blir sol og varme. Det håper jeg for min egen del også, i grunnen, jeg er nokså lei av å trippe avgårde på glatta og håpe det beste.

Sitrontreblomster høres dog trivelig ut - lukter de godt også?
H2/H3 i hyttehagen
Enna
Herdighetssone: H2

Post by Enna »

Antagelig vet du som er kokk det fra før,Arne,at mat med svin kan forverre revmatiske plager.(Har visst med syre å gjøre)Kjenner flere som har blitt merkbart bedre etter at de kuttet ut svin i kosten.God bedring :!:
Mvh.Anne
Racemosa

Post by Racemosa »

Hvordan går det med dere der oppe i Kleiva? Har det dukket opp noen vårtegn hos dere? Her øyner jeg krokus og rutelilje-spirer strategisk plassert på de plassene snøen tiner raskest! men det hadde vært greit om snøen forsvant nå, ja! Gleder meg til å kunne sette spaden i jorda igjen!
Hagebloggen min!
Småbarnsmamma med mange drømmer og lite tid!
Arne i Skien

Post by Arne i Skien »

Det er bare i terrassebedet det er tegn til liv her med krokus og tulipanspirer ellers så ligger hele hagen under snø ennå.
Men denne sola som nå viser seg må vel hjelpe....Vi kom akkurat fra Gjerstad og der er det en meter snø og ikke tegn til vår.Vi gleder oss til varmere tider.
Arne i Skien

Post by Arne i Skien »

Hmm en stund siden jeg har vært her inne....det betyr ikke at interessen har dalt,her hages det over en lav sko og på torsdag den 12.august kl 1700 er det åpen hage her hos oss ...velkommen alle som har lyst til å se hva vi pusler med!

Adressen er Øvregate 108,Skien....porten er åpen!
MonaHN
Herdighetssone: H1

Post by MonaHN »

Arne i Skien wrote:Hmm en stund siden jeg har vært her inne....det betyr ikke at interessen har dalt,her hages det over en lav sko og på torsdag den 12.august kl 1700 er det åpen hage her hos oss ...velkommen alle som har lyst til å se hva vi pusler med!

Adressen er Øvregate 108,Skien....porten er åpen!
Skulle gjerne kommet, men det blir litt langt å reise... Tar dere imot besøk utenom denne åpningstiden og? Sånn i tilfelle jeg passerer en gang :wink:
Arne i Skien

Post by Arne i Skien »

Om du har tenkt deg på disse kanter er det bare å sende en PM så ser vi om vi kan/er hjemme :)Eller du ringer på døra....
Arne i Skien

Post by Arne i Skien »

2 juleroser blomstrer allerede nå :shock:
MonaHN
Herdighetssone: H1

Post by MonaHN »

Arne i Skien wrote:2 juleroser blomstrer allerede nå :shock:
Det høres ut som dere har samme fenomen som oss, her blomstrer Gyllenlakken og høstphloxen samtidig :roll:
Inger E

Post by Inger E »

Eg har og ei julerose som blomstrar no :) . I fjor stod den same med blomst heile sumaren.
Bjørg 47

Post by Bjørg 47 »

Hagen kan iallefall anbefales på det varmeste. Siste nytt er terrasser i flere nivåer, en utrolig bra løsning på den bratte, steile skråningen. Med mye armeringsjern-matter til klatrestativ for Clematis og andre klatrende planter. Her er ideer for mange !!! Og nå blomstrer Roser, Dagliljer, Clematiser, Hosta og mye mer, jeg vet det, for jeg var der på tirsdag. :D
Arne i Skien

Post by Arne i Skien »

Flere år siden jeg var her inne gitt.Facebook og spessielt Hageglade siden til Gry Heidi og Trond har blitt stedet for meg!
Nå holder vi på med 9.lasset med jord og det gule bedet er rensket for ørtne gang - nå er all jorden der fjernet og duk lagt som venter på nye jorda,plantene står i potter og kar klare for ny plass -Det ramler inn noen bilder fra arbeidet på hjemmesiden vår fra 'tid til annen' og selvfølgelig på FB.GOD PÅSKE!
Post Reply