Rapport fra Hagen på Kleiva

Emner om alt som har med saker og ting som en har i hagen å gjøre, men som ikke hører hjemme under noen andre fora i denne kategorien.
Post Reply
Torill K

Re: Rapport fra Hagen på Kleiva

Post by Torill K »

Det var en fin reportasje . Jeg skulle likt å være hos dere i dag , men det er langt å reise .
Håper dere får noenlunde vær :? Lykke til . :D
Enna
Herdighetssone: H2

Post by Enna »

Ja hagen på Kleiva var virkelig verdt et besøk :D Fantastisk å se utnyttelsen av den bratte tomta og alt de har fått plass til.Imponerende innsats av to ekte "hagefreaker" :)
Ingen regner vel med å bli stappmett på en hagerusling,men hos Anders og Arne er altså det fullt mulig,for der var fristelser i fleng :P
Gratulere med dagen guttær :!: og enda en gang takk for meg :!:
Klem til dere :)
Mvh.Anne
Arne i Skien

Post by Arne i Skien »

Ja dette var gøy - litervis med kaffe og brettevis med kaker, 6 liter suppe(2 forskjellige)med hjemmebakt brød til.Ikke ei kakeskive eller en suppeskvett igjen når sistemann gikk ut porten kl 2000.Vi tipper at det var mellom 100 og 150 innom - til tider var det kø i porten og i hagen :shock: :shock: :shock:
Og kanskje vi gjør det igjen :!: Det var virkelig en inspirasjon og prate med alle de hageglade menneskene!!!!
Arne i Skien

Post by Arne i Skien »

Bilder tatt av vår gode venn Kjell Morten:
http://hagebloggen.wordpress.com/
Foruten å ta bilder stekte han også vafler og traktet kaffe i 2,5 timer
Inger E

Post by Inger E »

Imponerande. Så synd det er så lang veg.
Torill K

Post by Torill K »

Ja der skulle vi ha vøri . :(
Kirsten

Post by Kirsten »

Utrolig flott - skulle ønske jeg hadde kunnet være til stede. Og at dere gjør det igjen :mrgreen:
Kirsten

Følg meg gjerne på Instagram: Kirsten_MH
Susan

Post by Susan »

Wow for en vakker hage! Dere er virkelig flinke! Det må være utrolig godt å være to om å ha samme interessen. :D
Arne i Skien

Post by Arne i Skien »

Kom hjem ifra en 6 dagers Nederlandtur i går,har sett en masse - bla.a vært på Botanisk hage http://www.bio.uu.nl/bottuinen/ i Utrecht og sett Madurodam i Scheveningen - og museumet til M.C.Escher: http://www.mcescher.com/ i Den Haag.
Vel hjemme bugnet det i frukt- og grønnsaks-beda,fikk plukka litt bringebær før det ble for mørkt.
Ei venninnde har vannet potter og kar med planter på terrassene,ellers har alt klart seg veldig bra.Katten er veldig glad for at vi har kommet oss hjem,har blitt vekket flere ganger i natt av henne - sååå klar for kos :D -
I dag blir det bærblukking , vanning og kaffekos og kanskje grilling :D :D
tove

Post by tove »

For et sted dere har. Vakkert. Jeg skjønner godt at dere fikk mange gjester. Lykke til videre.

Men så var det at jeg så: Neslesuppe - ja det kan jeg lage. Men har aldri laget squash-suppe? Kan du opplyse meg om hva og hvordan?

Hilsen Tove
tove

Post by tove »

Det tok litt tid før jeg kom på å se på oppskrifter under mat. Nå har jeg squash-suppeoppsriften fra Hagen på Kleiva og den skal prøves m. stekt bacon og ferskt brød.
Tove
Racemosa

Post by Racemosa »

Hvor fant du den, tove....?Image
Hagebloggen min!
Småbarnsmamma med mange drømmer og lite tid!
Arne i Skien

Post by Arne i Skien »

Jeg lager squashsuppe:

1 stor løk i biter,3 fedd hvitløk og 1 kilo squash i biter freses i litt olje og smør tilsett ca 1 liter buljong og et halvt beger creme fraise , mos det hele med stavmikser... spises med sprøstekt bacon og godt brød til.
tove

Post by tove »

Racemona,
Jeg ser Arne har sendt sin squashssuppeoppskrift. Men dersom du ser på Matplanter på hovedsiden er der en undertekst som heter oppskrifter. Trykk på den. Hilsen Tove
Racemosa

Post by Racemosa »

Takk, Arne!Image fant den ikke på siden under oppskrifter, skjønner du... :oops: Men nå har jo Tove opplyst meg om hvor jeg finne de også, så nå blir mine nærmeste utsatt for testing snart!Image Takk!

Edit: Finner ikke "matplanter" på startsiden :cry:, "bare" "Arnes oppskrifter " og der ligger det ikke noe på linken til "supper".... Men jeg prøver squash-suppe først! :D
Hagebloggen min!
Småbarnsmamma med mange drømmer og lite tid!
Post Reply