Da er druene høstet,6,5 kg ujevnt modent (fra en vinstokk)som nå blir over 7 l gele - det meste med sukker,men også noe med stevia for oss med diabetes.
Georginene(ca 50 stk) er ennå ikke oppe av jorden.....

de må opp i dag,for været ser ikke til å bli særlig bra fremover

.Nesten alle pelargoniene er på plass i kjelleren,bare noen utvalgte har fått plass i boligdelen
En stor stabel med gresskar er plassert (stablet) i kontorvinduet...de blir syltet snaaart
Nå er det kun krukken med japansk bitterappelsin som ikke er båret inn,men den tåler jo - 20 grader,problemet er at den blomstrer i april så den måå inn før det.
Bare kjelen med gele blir ledig skal det lages gulasj
http://hagenpaakleiva.net/Sider/Arnes%2 ... gulasj.htm lager såpass mye at det blir noen porsjoner til fryseren også.Spiste gulasj i Praha,men det var en skuffelse...de kalte alt av gryteretter for gulasj.
Lurer på hva jeg skal gjøre med alle bæra jeg har i fryseren(aronia,solbær,bringebær og ikke minst bjørnebær,tror det blir til råsaft

Syltetøy tror jeg vi har mer enn vi klarer å spise(blir nok noe julegaver ut av det ja).
Ildkveden for stå i fred til frosten kommer,de skal bli til likør etter oppskrift av R. Dege.