Hjemmesider og blogger

Emner om alt som har med saker og ting som en har i hagen å gjøre, men som ikke hører hjemme under noen andre fora i denne kategorien.
Lille_blomst
Herdighetssone: H2

Re: Hjemmesider og blogger

Post by Lille_blomst »

Martin wrote:Jeg har et problem med min blogg på blogspot,
og derfor prøver jeg wordpress inntill det ordner seg.
Håper du får orden på gamlebloggen, synd å miste alle de fine bloggpostene som viser framdriften på hus, drivhus og hage.

*
Martin

Post by Martin »

Dag wrote:"Roser i krukker"
Nå fikk jeg lyst til å prøve det. Et par duftende og staselige roser i krukke.
Fin artikkel, og et bra tips. :D
Min blogg: Hagen ved havet
Mitt album på Hagepraten: Fotogalleri
Siri K
Herdighetssone: H4

Post by Siri K »

Martin wrote:Jeg har et problem med min blogg på blogspot,
og derfor prøver jeg wordpress inntill det ordner seg.
Nå har jeg vært inne på noen av blogspot-bloggene nevnt i tråden, og det later unektelig til at det er ett eller annet merkelig. Hvis jeg, for eksempel, går inn på

http://hagtorpet.blogspot.no/2016/07/te ... oggen.html

og så klikker 'Visa hela min profil', havner jeg på et google-område. Om jeg så klikker 'Home', for å komme tilbake (trodde jeg), havner jeg på

https://plus.google.com/explore

Merkelig.

Det kan kanskje lønne seg å ha en uavhengig hjemmeside, selv om det vel er mye mer jobb - dette har jeg ikke noe greie på, men er generelt skeptisk til nettløsninger (og dataprogram) som er gratis. Det er ofte en hake ved det... Det er en av grunnene til at jeg ikke er på Facebook.
H2/H3 i hyttehagen
Siri K

Post by Siri K »

Martin wrote:
Dag wrote:"Roser i krukker"
Nå fikk jeg lyst til å prøve det. Et par duftende og staselige roser i krukke.
Fin artikkel, og et bra tips. :D
Bra tips! :)

Roser er flotte, men etter luking under en buskrose, har jeg blitt generelt skeptisk til dem. I potter er de kanskje litt mer medgjørlige sånn sett. Men hva når man skal flytte på pottene? Det er vel vanskelig å unngå nærkontakt med tornene da også?
H2/H3 i hyttehagen
Dag

Post by Dag »

Hvis du er litt sensible overfor risp av rosetorner, må du selvfølgelig ta hensyn til det.
Selv er jeg heldig som aldri i mer enn 30 år med roser, har fått noe betennelse av noe slag.
Jeg risper meg litt opp og blør fra småsår. Men det gjør meg ingen ting. Jeg tror det er sunt
å blø litt. Har aldri måttet sy. Når jeg bærer krukkene mine, tenker jeg ikke på det i det hele tatt.
Men mange er heller mer bekymret for at de ikke greier å bære de store krukkene ned og opp
fra en kjeller. Men all kvinner kjenner minst én mann. Og det kan være nok, for ingen menn liker
å bli oppfattet som svak :wink:
Siri K

Post by Siri K »

Ved nærmere ettertanke går det vel an å bruke kaktusompottingstrikset: surre noe rundt rosen. Parkettunderlagsmateriale burde funke.

Skal jeg ha en så stor potte som rosene krever, i henhold til deg, så har jeg vett på å ikke bruke en laget i et tungt materiale. Alternativt går det vel an å fôre en kjeramikkpotte med en tykk plastsekk (med lang kant over jorda, som dekkes av noe), sånn at jordklumpen og potta kan bæres separat. Selvsagt med hull i bunnen av plastsekken.

Ellers tror jeg du undervurderer dagens unge, sterke menn. De lar seg ikke lure av sånne simple knep. Men kanskje jeg kunne få lurt en på min egen alder.
H2/H3 i hyttehagen
Inger E

Post by Inger E »

Eg brukar sekk som det har vore jord i, til eine engletrompeten som står i ei lettmetallkrukke. Som regel greier eg å få den ned i kjellaren, og ofte opp att og, utan hjelp. Går to gonger, då.
Post Reply