Hei Zach !
Det er fint at du har med bostedet ditt , under navnet ditt , det gjør det enklere når du får svar . Jeg forstår at det er tøft å ha hage der hvor dere bor og at vi lenger sør ikke forstår det . Jeg har selv bodd høyt til fjels sør i Norge , og det er tøft nok . Vinteren er lang og sommeren kort og kald . Her hvor jeg bor nå er det en annen hageverden .
Jeg tror det er mange der ute på nettet , som leser dine innlegg og kjenner seg igjen , jeg vil oppfordre de til å komme inn og svare deg . Start tråder om ting som opptar dere med tøft klima , og gi dere ikke om dere ikke får svar i første omgang . Jeg vet det kan være tøft å prøve på nye tråder når du ikke får svar på et tema du legger ut . Men vi som svarer ofte , prøver noen ganger å vente for at andre skal komme med sine innlegg . Jeg synes foresten , at det er aller best når det kommer flere svar på samme spørsmål .
Jeg har vært inne å lest dine tidligere innlegg , og ser at du har drivhus . Det er nok til stor hjelp når du kan forlenge sommeren litt der inne .
Hagepraten blir nok brukt ekstra mye av oss som bor langt fra andre med hageglede , der hagelaget ligger nede .
Jeg husker hvor glad jeg ble når jeg oppdaget , at jeg kunne ha kontakt med andre , med samme hageinteresse som meg .
Jeg vil tro at det blir stadig flere som gjør som oss , finner seg hagevenner over nettet .
Jeg håper jeg oftere finner navnet ditt på nye innlegg Zach . Og at du er med vil gjøre at flere fra værharde strøk kommer med sine innlegg .
Fint at du koser deg med å lese andres innlegg , men tenk på hvor mange du vil glede med dine innlegg .

Hvis vi ikke hadde noen vinter, ville ikke våren vært så deilig; hvis vi ikke av og til møtte motgang, ville gode tider ikke være så velkomne.
Anne Bradstreet