Flott stein den der, Martin. Har faktisk en del med ganske likt mønster. Du får lage deg en stubb-bryter

. Jeg har også hentet mye inspirasjon fra "Hageidyll i Sponvika". En annen hage jeg ofte er innom er
denne spennende hagen med mange flotte Rhododendron, lyng, Hosta, mosegrodde steiner m.m. Se DE flotte bladvariantene av rhodoer litt nede på den siden da,Martin ...
Vi har veldig mye stein på eiendommen, men de fleste har ligget nede i jorda og det har ofte vært et slit å få de opp. Det ergrer meg hver gang en stein er for stor og jeg må bare gi opp. Noen er flottere enn andre og jeg har skrubbet de rene med stålbørste, for å få frem det flotte mønsteret og fargene. Problemet er bare at de gror til igjen etter noen år, og det er det lite å gjøre noe med. Det er flott med mosegrodde steiner, spesielt i et område med rhodoer, Pieris og denslags. I fjellhagen derimot vil jeg ha de uten mose, men det er vanskelig når en har mange store trær og furunåler, pollen og blader drysser ned i store mengder.