Hageprogram på tv

Emner om alt som har med saker og ting som en har i hagen å gjøre, men som ikke hører hjemme under noen andre fora i denne kategorien.
Siri K
Herdighetssone: H4

Re: Hageprogram på tv

Post by Siri K »

Det er litt snodig at løkene etterhvert "går tilbake til originalen", for strengt tatt skulle man jo tro at sideløker ble kloner av morløken. Men det er vel noe av det samme som skjer når variegerte planter får skudd med rent grønne blader.

Noe helt annet: i NRKs hageprogram "Hagen min" er det i en episode et limegrønt gress i potte, strandrør. Er dette en plante som er noenlunde vanlig i plantesentre? Når jeg googler, ser jeg bare at Eides stauder har (hatt) den, og det er litt langt unna. De sender ikke. Jeg er gresspollenallergiker, så prydgress har ikke akkurat vært noen greie for meg hittil. Men i en potte, og uten blomster, kan gress være mer interessant.
H2/H3 i hyttehagen
Rosa Leander

Post by Rosa Leander »

Spør hos "ditt" hagesenter om dei kan få tak i denne stauden. Gras er blitt eit populært innslag i hagen, så dei har det sikkert på bestillingslista eller kan ta det inn. Eg pleier å kontakte "mitt" hagesenter når det er spesielle roser, busker eller stauder eg ser etter. Av og til bestiller dei desse sortane kun til meg, men saman med andre planter til hagesenteret. Andre tider står mine ønskeplanter på deira samlebestilling og så legg dei til side så mange som eg ønsker. Eg sender oftast forespørselen pr epost, så svarar dei når dei får tid.
Rosa Leander
Siri K
Herdighetssone: H4

Post by Siri K »

Takk for tips! :)

Jeg skal spørre om de har muligheten - først det nærmeste hagesenteret, men alle de store kjedene har butikker i nærheten her. Det er sannsynligvis flere enn meg som har lyst på det gresset. 8)
H2/H3 i hyttehagen
Post Reply