Hull i bakken/plena

Emner om alt som har med saker og ting som en har i hagen å gjøre, men som ikke hører hjemme under noen andre fora i denne kategorien.
Post Reply
Viola

Hull i bakken/plena

Post by Viola »

Veldig pussig, små groper blir gravd i bakken her, rundt omkring, både i gressplen og i oppkjørsel (som er grus full av både gress og ugress). Trodde først det var jordrotte, men det er ikke noe hull nedover, i bakken bare en grunn grop. Vet hvordan jordrotte/vånd graver. Ser ut som om et dyr har gravd for å finne noe...meitemark? Er det noen som aner hvilket dyr dette kan være? Får litt lyst til å ligge ute på lur om natta , blir veldig nysgjerrig av dette. Noen nye groper hver morgen 8)
Image
Image
Image
Hilsen Viola
Viola

Re: Hull i bakken/plena

Post by Viola »

Lette litt mer på nettet, ser ut som om det må være grevling! Og jeg som går i mørket ned gjennom hagen om kvelden, vanner og holder på...kan jeg komme til å treffe en?! De er jo så digre, en av dem angrep naboens hund for etpar år siden! Dette er skikkelig nifst!
Hilsen Viola
andedammen

Post by andedammen »

Helt sikkert grevling på oldenborre-larve jakt

Du trenger ikke være redd, det er nok mest sannsynlig hunden til naboen som angrep grevlingen.
Grevlingen rømmer om den ikke presses inn i et hjørne.

https://www.follolandbruk.no/natur-og-v ... /grevling/
salvia
Herdighetssone: H4

Post by salvia »

Graver grevling etter oldenboller med snuten? Skjønner at det bare er så middels ålreit med grevling i hagen. Jeg er også redd dem. Men den eneste gangen jeg har hatt nærkontakt med en gikk det helt fint å si til den at nå er vi redde begge to, jeg går så langt fra deg som jeg kan - vi møttes i en port - og så gjorde vi det, jeg tli høyre og grevlingen til venstre. Så det høres rimelig ut det du Andedammen sier om at grevlingen rømmer om den ikke presses inn i et hjørne. Og snart finner den vel andre steder å lete etter mat på.
Post Reply