Jeg var innom Plantasjen i dag og juleblomstene var kommet på plass.
Julestjerner i mange farger og størrelser. Artig også med nye farger, men minner det om jul ? Personlig foretrekker jeg en flott julebegonia,
små røde juletulipaner, et par velduftende svibler og ikke å forglemme liljekonvaller som alltid fantes i juledekorasjonene i min barndom. Hvorfor ser vi de så skjelden nå ?
Ellers er det vel vanskelig ikke å inkludere et par flotte Amaryllis i julens blomsterprakt.
Juleblomst
Re:
Da er denne epiphyllum iallefall innafor.guest wrote: for meg må juleblomstene være røde eller hvite.
Den har timet det perfekt, og blomsten skal pryde julebordet som blomst i vase.
Men jeg vet ikke hvordan blomsten takler akkurat det.
Re: Juleblomst
Flotte blomster disse, men blomstene på min står bare et døgn. Enda så store blomstene er, har jeg greid å unngå å se blomsten noen ganger før den har visnet. Blomstene på mine hadde sånn sett ikke egnet seg i vase, men hadde det gått hadde det vært et blikkfang i en bolle. Nå er min hvit da el. med en svak gultone. Jeg vet ikke hvilken av dem jeg har. Fikk stiklinger av en dame som ikke lever lenger. Vet hun hadde Nattens dronning, men aner ikke om min er denne. Den vokser grassat - skyter gjerne stengler helt opp i taket, så jeg må kutte en del.
Re: Juleblomst
Jeg har også en hvit epi som står bare et døgn,
men denne røde epien varer noe lengre tror jeg.
Denne har jeg heller ikke tidligere prøvd i vase,
og det blir antagelig en litt uvanlig bukett på julebordet i år.
men denne røde epien varer noe lengre tror jeg.
Denne har jeg heller ikke tidligere prøvd i vase,
og det blir antagelig en litt uvanlig bukett på julebordet i år.