Katter som graver i bed

Forum for alle medlemmer av planteklubbene.
hildur
Herdighetssone: H2

Re: Katter som graver i bed

Post by hildur »

Høres kjempelurt ut med hønsenetting, for de koser seg godt temmelig nær rosebuskene.
kaaust
Herdighetssone: H5

Post by kaaust »

hildur wrote:Høres kjempelurt ut med hønsenetting, for de koser seg godt temmelig nær rosebuskene.
Nær ja , men jeg har aldri sett de har gått i et bed med oppklipte rosekvister. Kvistene må ligge på jorden. Puser er redd for å bli stukket på potene.
Hvis vi ikke hadde noen vinter, ville ikke våren vært så deilig; hvis vi ikke av og til møtte motgang, ville gode tider ikke være så velkomne.
Anne Bradstreet
sommerogsol:-)
Herdighetssone: H4

Post by sommerogsol:-) »

Appelsinskall er alt som skal til for å holde dem borte. Sitruslukten blokkerer luktesansen deres, noe som er veldig ubehagelig for dem, og katter unngår alt som er ubehagelig. Enkelt, miljøvennlig, billig og effektivt! :D
lenamor

Post by lenamor »

Vi har også problemer med katter som gjør fra seg i bedet, og jeg har prøvd appelsinskall. Det fungerer, men ser ikke pent ut, og må byttes ofte. Jeg tror jeg skal prøve pinner eller tornekvister istedet!
Morild
Herdighetssone: H7

Post by Morild »

Hvis man har noe småstein å legge mellom plantene, så klarer ikke kattene å grave unnå stein med litt størrelse på.
Lille_blomst

Post by Lille_blomst »

lenamor wrote:Vi har også problemer med katter som gjør fra seg i bedet, og jeg har prøvd appelsinskall. Det fungerer, men ser ikke pent ut, og må byttes ofte. Jeg tror jeg skal prøve pinner eller tornekvister istedet!
Tornekvister er nok effektivt!
Post Reply