Grønnsaksrapport fra Ski:
Frøene kom for seint for enkelte sorter - dem gjemmer jeg til neste år. Men noe kom i jorda:
Karve: Ca. halvparten av frøene spirte - og da ganske seint. Men har da noen friske små planter
Sjarlottløk: Satte 10 løk - halvparten synes å gi nytt liv. Leste et sted at de trives best på en lett skrånende plass gjerne med sandjord - og det har de fått. Men kanskje sjarlottløk er litt sarte/sære...
Jordskokk: Satt knoller både i høst og i våres. De er henholdsvis 50 og 100 cm høye. Ingen blomster ennå.
Pepperrot: Alle ser ut til å stortrives
Klosterbønne: Mislykket prosjekt! En plante kom opp - og den ser stusselig ut...
Kidneybønne: Direktesåing ikke særlig vellykket, men sådd inne kom det liv fra alle frøene! Trodde disse ble store - og hadde laget høyt klatrestativ til dem. Plantene er små (ca. 40 cm) og kompakte (trenger ikke noe å klatre på eller bindes til). Bønnestativene ruver altså nok så tomme

Men plantene ser friske ut - og er i blomst!
Erter: Alle spirte direktesådd under 50 cm. høyt klatrestativ. Men se, disse blir høye og når både opp plantestativet - og ned igjen

Ingen tegn til blomster ennå.
Purre, kålrot og nepe ser ut til å trives

Nepen kan jeg begynne å høste av nå. Men hvordan i all verden skal jeg få frø av disse plantene?? Noen som kan hjelpe meg?

Har rødbete (ikke plantearv) som alt setter av til blomster nå, men det gjelder ikke purren, kålroten og nepen)
Rask oppsummering: Trenger større hage og flere fridager - dette er gøy