Ingen blomstring på Summer Snow
Ingen blomstring på Summer Snow
Nå er det tredje sommeren siden jeg plantet min Klematis "Summer Snow", og den blomstrer ikke nå heller! Hva kan grunnen være? Den har vokst en god del. Har gjødslet den helt vanlig, m hønsegjødsel, i vår.
Hilsen Viola
Re: Ingen blomstring på Summer Snow
Hei,
det hørtes merkelig ut, klipper du den hver vår?
Paul Farges Summer Snow er en gruppe 3 klematis som blomstrer på årets greiner og skal klippes ned hver vår.
Plantet selv 2 stk i en portal i vår, de har passert 2 meter nå og er begynt å blomstre.
Mvh. Johnny
det hørtes merkelig ut, klipper du den hver vår?
Paul Farges Summer Snow er en gruppe 3 klematis som blomstrer på årets greiner og skal klippes ned hver vår.
Plantet selv 2 stk i en portal i vår, de har passert 2 meter nå og er begynt å blomstre.
Mvh. Johnny
Jeg har flere digre av denne, de blir ikke klippet, men de blomstrer helt fint hvert år, om manglende klipping kan utsette blomstringen vil jeg ikke uttale meg om (stiklingsformerte clematis vil jo uansett trenge lengre tid)

(Denne er ca 6 meter høy)

(Denne er ca 6 meter høy)
Nei har ikke klippet den...venninna mi har en diger, den er aldri klippet heller, men blomstrer som bare det. For lite sol`? Den står kanskje litt mørkt, med den nedre delen av planten bak en busk, men den øvre delen har sol.
Hilsen Viola
-
- Herdighetssone: H2
Skift gjødsel, prøv gjerne andre pellets som rosegjødsel eller gjødsel for riktblomstrende vekster, animix eller hva man finner tilgjengelig. Det har mer kalium og tregere nitrogen, kanskje det vil stimulerer knoppsettingen. Det er litt dyrere enn hønsegjødsel, men det er et helt annet gjødsel.
Jeg er ikke i tvil om at min nykjøpte "Paul Farges" etterhvert vil blomstre,
men det er jo veldig greit å lese om den på Hagepraten.
Jeg har ikke vært på noen hagesenter på mange mndr,
men nå har jeg plass til ei hardfør klatreplante til en støttepilar på nybygget redskapsbod.
Mitt første og andrevalg fant jeg ikke så seint på året. Så da ble det denne.
men det er jo veldig greit å lese om den på Hagepraten.
Jeg har ikke vært på noen hagesenter på mange mndr,
men nå har jeg plass til ei hardfør klatreplante til en støttepilar på nybygget redskapsbod.
Mitt første og andrevalg fant jeg ikke så seint på året. Så da ble det denne.

H2/H3 i hyttehagen
Den lever tydeligvis opp til navnet sitt

Det er så fine bilder av denne klematisen
at jeg har ombestemt meg angående plantested.
Istedet for ei søyle på øversiden av huset, blir det nå mot veggen på nersiden.
Plantes til høyre på bildet (nordøst), så kan den svinge seg til venstre (sydover).
Kan bli bra hvis nettbildene ikke bedrar.
at jeg har ombestemt meg angående plantested.
Istedet for ei søyle på øversiden av huset, blir det nå mot veggen på nersiden.
Plantes til høyre på bildet (nordøst), så kan den svinge seg til venstre (sydover).
Kan bli bra hvis nettbildene ikke bedrar.

Den kommer til å bli kjempefin mot den røde veggen