Ingen blomstring på Summer Snow

Spørsmål angående roser, stauder, løk- og knollvekster, sommerblomster, fjellhage, klatreplanter og andre planter som pryder hagen.
Siri K
Herdighetssone: H4

Re: Ingen blomstring på Summer Snow

Post by Siri K »

Ok, da må jeg se litt mer på Perovskia. :)

Den kan kanskje passe inn i en plan jeg har, om den er hardfør nok.

Jeg sådde Perovskia en gang i tiden, men klarte ikke å få fram voksne planter. Det har i det hele tatt vært et problem for meg, når jeg har sådd stauder. Men så har jeg heller ikke sørget for optimale betingelser, med plantelys og undervanning av pottene. I en vinduskarm blir småpottene fort uttørket, eller jeg overvanner og småfluene overvinner spirene.
H2/H3 i hyttehagen
Nienna
Herdighetssone: H2

Post by Nienna »

I følge staudeboken min er den hardfør til H4. Veldig fin halvbusk som også kan stiklingsformeres.
Viola

Post by Viola »

Ja jeg har hatt den i mange år nå, tåler vinter og barfrost uten problem. Og har laget mange stiklinger, når jeg beskjærer den om våren putter jeg små kvister i potter, og de slår omtrent alltid rot. Og Perovskia er nydelig!
Hilsen Viola
Siri K
Herdighetssone: H4

Post by Siri K »

Viola wrote: 06 Mar 2021, 18:23 Ja jeg har hatt den i mange år nå, tåler vinter og barfrost uten problem. Og har laget mange stiklinger, når jeg beskjærer den om våren putter jeg små kvister i potter, og de slår omtrent alltid rot. Og Perovskia er nydelig!
Du er kanskje interessert i et bytte, da? Engletrompet?
H2/H3 i hyttehagen
Viola

Post by Viola »

Engletrompet er kjempeflott, men har droppet den, ikke så lett å finne bra sted å overvintre den. Men Siri K, du kan godt får noen "pinner" av meg når jeg klipper ned perovskiaen, kan godt sende til deg i posten. Du kan sende meg adressen din på privat melding :)
Hilsen Viola
Post Reply