Den kan kanskje passe inn i en plan jeg har, om den er hardfør nok.
Jeg sådde Perovskia en gang i tiden, men klarte ikke å få fram voksne planter. Det har i det hele tatt vært et problem for meg, når jeg har sådd stauder. Men så har jeg heller ikke sørget for optimale betingelser, med plantelys og undervanning av pottene. I en vinduskarm blir småpottene fort uttørket, eller jeg overvanner og småfluene overvinner spirene.
Ja jeg har hatt den i mange år nå, tåler vinter og barfrost uten problem. Og har laget mange stiklinger, når jeg beskjærer den om våren putter jeg små kvister i potter, og de slår omtrent alltid rot. Og Perovskia er nydelig!
Viola wrote: ↑06 Mar 2021, 18:23
Ja jeg har hatt den i mange år nå, tåler vinter og barfrost uten problem. Og har laget mange stiklinger, når jeg beskjærer den om våren putter jeg små kvister i potter, og de slår omtrent alltid rot. Og Perovskia er nydelig!
Du er kanskje interessert i et bytte, da? Engletrompet?
Engletrompet er kjempeflott, men har droppet den, ikke så lett å finne bra sted å overvintre den. Men Siri K, du kan godt får noen "pinner" av meg når jeg klipper ned perovskiaen, kan godt sende til deg i posten. Du kan sende meg adressen din på privat melding