Geranium maderense
Re: Geranium maderense
Nå har jeg også gått over til tusj.Trinek wrote:Jeg brukte en sprittusj til sammenligning med Martin sin fyrstikk

Håper dere får til å overvintre dem
.

Overvintringen ser ut til å gå over all forventning.
De har stått tett inntil vinduet. Uten ekstra lys, og temmelig kjørlig.
Den begynner nærmest å få litt stamme.
De har stått tett inntil vinduet. Uten ekstra lys, og temmelig kjørlig.
Den begynner nærmest å få litt stamme.
Ja da, Martin får det til han
så moro å følge med 

- Trinek
- Herdighetssone: H3
Mine planter fikk seg en "trøkk" for noen uker siden. Jeg fulgte ikke godt nok med og hadde skrudd ned varmen i drivhuset for mye
I 10-12 dager varierte temperaturen mellom 4 og -4 grader. Ennå er det usikkert hva som evt. har tatt kvelden, men Maderensene ser i hvert fall ut til å ha overlevd, selv om de fleste bladene visnet. Det kommer nye blader, så da håper jeg det beste for en storslagen blomstring i sommer 

-
Veldig flott Martin! Det var en glede å se på da! 

Flott plantebilde! Så lekker stengelformasjon, og den skyter bladene sine på en så nydelig måte.
Nydelig
. håper du får den blomstring i sommer Martin . Den blomstret i April på Madeira . Denne planten har alt .

Eg er altså for tidleg ute når eg skal til Madeira fyrst i mars?
Jeg var der i April ihvertfall og da blomstret den . Noen andre som vet ?
Geranium maderense står som nummer 1809 i SRGC si frøliste i år. Nå er det jo forseint å bestille om noen hadde et ønske om det. Men der kommer jo ei liste neste år også for de som er medlem der.
Planten er veldig pen men diger og trenger nok mye plass vil jeg tro. Og etter det jeg kan lese meg til så er den kortlivet .
Bjørg
Planten er veldig pen men diger og trenger nok mye plass vil jeg tro. Og etter det jeg kan lese meg til så er den kortlivet .
Bjørg
Dette står på en av lenkene det viser til i denne tråden.
"Keep some seeds as flowering plants will usually die down after setting seeds."
Siden den blomstrer andre året, har jeg akkurat nå sådd noen nye frø.
Så håper jeg å kunne så frø fra egen plante etterhvert. Da blir det kansje blomstring hvert år allikevel.
"Keep some seeds as flowering plants will usually die down after setting seeds."
Siden den blomstrer andre året, har jeg akkurat nå sådd noen nye frø.
Så håper jeg å kunne så frø fra egen plante etterhvert. Da blir det kansje blomstring hvert år allikevel.
- Trinek
- Herdighetssone: H3
Hvordan har det gått med G.Maderense hos deg Martin? Har de blomstret i år, eller ser det ut til at de vil komme til å blomstre?
Mine frøplanter fra i fjor døde, etter frostkatastrofen i drivhuset. Bestilte nye frø og jammen meg fant jeg ikke både hvite og lilla/blå
Hell i uhell. Så nå har jeg 6-7 planter av hver farge, som jeg skal forsøke å passe bedre på til vinteren, enn jeg klarte sist vinter 
Mine frøplanter fra i fjor døde, etter frostkatastrofen i drivhuset. Bestilte nye frø og jammen meg fant jeg ikke både hvite og lilla/blå

Hvite og lilla G.maderense har jeg ikke hørt om før.......spennende.
http://www.anniesannuals.com/plt_lst/li ... rodid=2584
Mine Maderenser er i ferd med å vokse seg skikkelig store,
men det er ingen tegn til blomsterknopper enda.
Jeg antar det skyldes uke etter uke med regn og dårlig vær i Midtnorge. Det er store forskjeller i landet.
Men akkurat nå har vi hatt noen sammenhengende dager med sol. Så kansje kan det bli noe etterhvert.
http://www.anniesannuals.com/plt_lst/li ... rodid=2584
Mine Maderenser er i ferd med å vokse seg skikkelig store,
men det er ingen tegn til blomsterknopper enda.
Jeg antar det skyldes uke etter uke med regn og dårlig vær i Midtnorge. Det er store forskjeller i landet.
Men akkurat nå har vi hatt noen sammenhengende dager med sol. Så kansje kan det bli noe etterhvert.