Jeg bare elsker dette nettforumet allerede! Duftende planter er også en hovedsak i mange av mine kjøp, og spesielt roser

En rose uten lukt skal ha mange andre gode egenskaper for å oppveie skuffelsen uten, og likevel har jeg også noen slike. Det var faktisk mitt behov for å vite mer om rosen Sigrid Undset, som fikk meg inn på forumet i går. Den står ikke i noen av bøkene mine, men dufter altså helt vidunderlig! Har ikke plantet den ut engang fordi jeg flytter den med meg rundt der jeg sitter! Nå altså på kjøkkenet:) Jeg kjente den som sagt ikke, men falt for en utspsunget knopp på hagesenteret, og prisen- som var 99,- Det er visst en stilkrose, selv om det ikke står på den, men det var derfor den var på tilbud, og de tåler jo ikke vinteren så godt, akkurat. Så jeg tror jeg vil fortsette å ha den i min nærhet til den blomstrer av før jeg planter den ned. Det er litt for mye som skygger i bedene mine. Høye riddersporer stenger fort for solen for en liten rose. Duften kan iallfall anbefales, utseende også. Om den egner seg til snittrose er også en egenskap jeg ser etter, men det er ikke utprøvd. Etiketten sier at den er ferskefarget, men jeg vil heller si rosa,eller en blanding. I knoppstadiet er bladene gul- hvite på baksiden med rosa kant rundt, men den blir så tett når den er helt utsprunget at det blir mindre tydelig. Nå har den mange knopper, men så har det også vært en herlig solfylt sommer, så spørs det hvor blomstervillig den er neste år, hvis den klarer vinteren i min sone. Jeg håper også at den takler regn godt, og er sterk mot sykdommer. Da vil de fleste av mine kriterier være oppfylt:)