Det er gått et par mndr siden mine spanske margeritter ble klippet ned,
og nå er det blitt fine planter av dem.
En av de avkappa toppene har også rotet seg, og er i ferd med å bli ei ny plante.
Margeritt stikling er ganske nettopp toppet for å bli mere buskete.
Martin - Kan jeg få oppskrift på blodbegerovervintringen din, Martin? Har de stått mørkt og kaldt? Mine har ikke likt seg i drivhus m. lys og litt varme de siste vintrene. Før gikk det greit, men kanskje har det blitt for varmt - ofte over 10°.
Orm. Jeg synes at mine blodbeger klarer seg best ved vinduet i kjelleren. Uten annet lys.
En gammeldags og kjørlig kjeller er super for diverse planter gjennom vinteren.
På bildet har jeg klippet bort alt det tørre, og planta ser finere ut enn den var i kjelleren.
Jeg har også hatt hell med blodbeger i lysthuset.
Der har jeg andre overvintringsplanter som har det kjørlig med temperatur ca 2-5 grader.
Alt etter været ute. Men har varmeovn på svak varme mot frost.
Takk Martin! Forstår at dine har litt lys. Lurte på om de kunne klart seg mørkt og kaldt.Her er sentraloppvarming også i kjelleren og ikke god luftfuktighet som i de riktig gamle gråsteinskjellerne. Selv om det skrus ned så langt det går og det er vinduer, blir det aldri så kaldt. Får se om jeg får gjort noen overvintringsforsøk neste vinter. Litt å ta av etter såing til Hagemessa som ble coronaavlyst. Har overvintret Hydragena macrophylla i garasje uten varme noen vintre. I vinter som var ble også et par muskatpelargonia og en krysantemumaktig sak i all hast plassert foran vinduene der. De har overlevd. De får jo litt juling når garasjeporten går opp på vinteren.