Primula - dominerende blader

Spørsmål angående roser, stauder, løk- og knollvekster, sommerblomster, fjellhage, klatreplanter og andre planter som pryder hagen.
Post Reply
hildur
Herdighetssone: H2

Primula - dominerende blader

Post by hildur »

Hei!
Jeg lurer på om noen har erfaring med å klippe ned primulabladene? De blir så store og ikke særlig pene, og dekker for andre blomster i bedet. Går det an å klippe dem ned, eller går det ut over neste års blomstring?
calypso

Re: Primula - dominerende blader

Post by calypso »

På sikt vil det selvsagt svekke plantene. Du bør kanskje heller satse på sommerblomster som er dekorative hele sesongen?
Rosa Leander

Post by Rosa Leander »

Høge primula med store blad har eg plassert i bed saman med andre høge, kraftige stauder som hosta og bronseblad. Eg har og samla ein "flokk" primula som bakgrunn for andre stauder som kattmynte, astilbe og bispelue. Desse staudene finn sin plass langsmed og til dels under primulabladene utan at det går ut over trivsel og prydverdi.
Primula er ein favoritt hos meg. Den er vakker, tåler det meste av vind og regn og er lett å formeire frå frø. Håper du finn ei løysing på problemet.
Rosa Leander
Inger E

Post by Inger E »

Det hjelp å dele plantene. Dei vert penare av det.
hildur
Herdighetssone: H2

Post by hildur »

Tusen takk for tips!
Jeg har et sentralt bed foran sten som jeg ønsker å ha noe som blomstrer fra vår til høst, der jeg har kombinert stauder med sommerblomster. Jeg prøver å stille de store staudene bakerst og lavere planter foran. Men jeg skjønner at jeg må være flinkere til å dele opp primlene og flytte dem bort, at det ikke er optimalt å kutte ned bladene. De er så utrolig fine og yndige på våren, men noen troll senere på sommeren.
Inger E

Post by Inger E »

Enkelte vil du rett og slett misse, om dei ikkje vert delte. Eg skulle så gjerne hatt eit planteloppemarked for vårblomster no på hausten. Har ymta frampå om det for Hagelaget, men det vert fort for mykje strev for styret, og då vil ingen ta den jobben.
Rosa Leander

Post by Rosa Leander »

Inger E wrote:Enkelte vil du rett og slett misse, om dei ikkje vert delte. Eg skulle så gjerne hatt eit planteloppemarked for vårblomster no på hausten. Har ymta frampå om det for Hagelaget, men det vert fort for mykje strev for styret, og då vil ingen ta den jobben.
Eg synes også det er leit å kaste delte stauder som i løpet at eit års tid kan gi større vekst enn ei nyinnkjøpt (til dels kostbar) staude. Styret i Hagelaget har ofte nok å gjere, men det er mange hender i laget som gjerne vil arbeide. Hvis eitt styremedlem er kontaktperson, kan for eksempel 3 andre medlemer utanfor styret ta ansvaret for å arrangere loppemarknad. ..... berre ein idè som kanskje høyrer til i ein annan tråd.
Rosa Leander
Viola

Post by Viola »

Jeg har klippet av blader på kuleprimula som står i staudebed, de pleier å komme tilbake likevel. Men har jo ikke klippet av alle... Nå er jeg også ganske lei av dem, har begynt å grave dem opp, med tanke på å gi dem en egen plass. De er jo ikke så dekorative akkurat, mest i veien med de svære bladene...
Hilsen Viola
Post Reply