Var på kreta i sommer der vokste det store kaktuser med frukter,plukket en var full av små pigger. skrelte den og smakte, minnet om vannmelon. Inni var det masse frø tok di hjem og sådde noen,her er resultatet.Kansje det blir frukt om noen år
Vet ikke men håper overvintring inne i kjellerstue med plantelys er nok.Har planer å ha di ute i solveggen når di voksertil,men kommer til å være i drivhuset som småplanter.Vis du går på youtube og skriver Cactus fruit så finner du den der
alfjan wrote:Vet ikke men håper overvintring inne i kjellerstue med plantelys er nok.Har planer å ha di ute i solveggen når di voksertil,men kommer til å være i drivhuset som småplanter.Vis du går på youtube og skriver Cactus fruit så finner du den der
Veldig artig Jeg ante ikke at man kunne spise noe på disse piggete skapningene. Vi hadde en slik hjemme da jeg var barn. Den sto i et solrikt stuevindu og ble støttet opp med mange og lange pinner. Husker vi var redde for å komme borti pinnsvinet Men jeg kan ikke huske at den fikk blomster og frukt. Sannsynligvis fikk den ikke riktig stell. Og alt for liten potte.
Hadde 4 planter i fjor høst musene spiste opp to ,en vokser litt .Kan lite om kaktus vanner forsiktig og lar den tørke immellom vanningene,gjødsler litt med flytene gjødsel.