Ringblomstpasta

Her kan alt annet som ikke har med hage eller er hagerelatert diskuteres.
Post Reply
Siri K
Herdighetssone: H4

Ringblomstpasta

Post by Siri K »

Dette er da vel ikke fossefall, men derimot inspirert av ringblomstfrø?

Pasta

Ringblomstfrø
Last edited by Siri K on 24 Sep 2021, 14:11, edited 5 times in total.
H3/H4 i hyttehagen
Nienna
Herdighetssone: H2

Re: Ringblomstpasta

Post by Nienna »

Linken til ringblomstpasta virket ikke, fikk opp at siden ikke kunne bli funnet. Jeg har masse ringblomster i år, og hører gjerne om spennende måter å bruke dem på. I tillegg til pynt på mat. Jeg tørket en del, men synes ikke at de smakte noe som helst. Men fargen er jo fin i urtekrydder :)
Siri K

Post by Siri K »

Nå er lenken rettet opp. Jeg burde selvsagt sjekket den. Det dreier seg ikke om noen oppskrift, men om en ny pastafasong.

Ellers skriver Annemarta Borgen i Urtehagen på Knatten om ringblomst, med en oppskrift på leverpostei (pluss noen til).
Last edited by Siri K on 24 Sep 2021, 12:53, edited 2 times in total.
H3/H4 i hyttehagen
Nienna

Post by Nienna »

Takk for interessant link til urtehagen på Knatten. Skjønner at jeg må eksperimentere mer med ringblomst enn å bare drysse litt på maten. Pasta smaker vel likt uansett form. Jeg så for meg en slags krydderpasta med ringblomst. Så der fikk jeg en ide:-)
Siri K

Post by Siri K »

Oransje ringblomstpasta kan vel ikke bli noe annet enn suksess! :)

To ekstra tips er at asiatiske dumplings er laget av pastadeig (det finnes varianter med og uten egg, som pasta), pluss at du kan frityrsteke pastadeig som snacks (evt med litt ekstra salt i deigen).
H3/H4 i hyttehagen
Nienna

Post by Nienna »

Ja, det hørtes godt ut med dumplings :D Jeg tror jeg vil prøve ut krydderpasta med ringblomst. Er det ikke bare å tilsette litt olje og kjøre det i urtehakkeren? Jeg har en sånn liten hakkemaskin som er helt suveren. Men hvilke andre krydder passer med ringblomst? Jeg har frisk salvie og hvitløk. Tips mottas :D
Siri K

Post by Siri K »

Pass. Du må nok prøve selv. Jeg tror det går helt fint! :)

Edit: Jeg ser nå at jeg misforsto deg, jeg trodde du mente pastadeig med tilsetning av ringblomst (en slektning av grønn pasta, som er med spinat). Jeg ble usikker på olje i deigen, derfor det tidligere svaret. Det går nok utmerket å lage pastadeig med ringblomst, men ringblomst-pesto er sikkert også nydelig!
H3/H4 i hyttehagen
Post Reply