Været i dag 2008-2009 - 2010 - 2012 - 2013 - 2014-2015

Her kan alt annet som ikke har med hage eller er hagerelatert diskuteres.
Enna
Herdighetssone: H2

Re: Været i dag 2008-2009

Post by Enna »

Ja så stuper vi inn i Mars og starten viser at dette kan være en snømåned.Det begynte med regn men har blitt tykkere og tykkere,nå daler det ned store,våte,hvite "kjærringer".Det er 1+ og en forsiktig østlig bris.Ikke så trivelig utendørs ,men en rask liten tur går alltid an med de rette klærne på :)
Jeg bor også i sjøkanten,Erik N,men vi kommer nok aldri til å "slå" Askøy :wink:
Mvh.Anne
Erik N
Herdighetssone: H1

Post by Erik N »

Dette kan se ut som fastland på kartet, men sånn rent værmessig tilhører vi havet. Jamt med fuktighet og ikke så mye klarvær. Joda! I juni passerer hagan til mora mi (i Lillehammer) hagan min i frodighet! Litt kronglete, men jaja... Bare vent så suser dere forbi!
Men akkurat nå har vi dette:
Ett av flere knipper ymse narcisser i full gang med å lage høydepunkter i tilværelsen!
Ett av flere knipper ymse narcisser i full gang med å lage høydepunkter i tilværelsen!
"...Vildrosor och blåsippor och linblommor och kamomill.
Låt dem få leva, de är ju så sköna!"
Evert Taube
Inger E

Post by Inger E »

Og her er det slik!
Attachments
011.JPG
Erik N

Post by Erik N »

Du har min dypeste medfølelse!
Men i morra tidlig reiser vi østover på VINTERferie! (Sukk!) På den annen side blir det stas å komme tilbake til enda flere knopper og enda flere planer å sette ut i livet!
Evert Taube
Bjørg

Post by Bjørg »

Ja det regnet og sluddet om hverandre i hele går Det gjorde det i natt også Slo og piska på vinduene Skulle vært borti Hagen med et lass Skal jeg bare la vær
Hold deg hjemme og inne Bjørg

Vi har + 0,2 grader Det blåser litt og det regner for øyeblikket Ikke no vær å skryte av Men vi står an av Helt sikkert

Bjørg
Erik N

Post by Erik N »

Det ble greit nok i går. Max +4. Nå er det 3,4 og yr. Hagan skal sakte utvikle seg den uka jeg ikke kan følge med. Kommer tilbake til 100 nye skudd om ei uke! Håper i hvertfall det!
Evert Taube
Torill K

Post by Torill K »

Jeg målte 89 cm. snø på plattingen ute nå :? . Vi østlendinger har sikkert mange spirer under snøen også :D .
Bjørg

Post by Bjørg »

Ja dagen startet helt elendig i går Striregn ispedd sludd Men det ble bedre for så å tettne til igjen Men det var ikke akurat no vær å gi seg ut i
Men i dag må jeg bort i Hagen med ei ladning planter og litt innbo til hytta. For bare ta det som det kommer

Vi har + 4,6 grader Fin temperatur Det er stille og lavt skydekke All snøen som kom natt til søndag er barte pluss litt til Nå er det liksom i groper og sånt pluss snøhauger igjen Det minker det minker

Bjørg
Inger E

Post by Inger E »

Hurra! Det smeltar! Faktisk skin sola og, men det er skyer på alle kantar. Nesten eit spikk at det er klårt nett der sola står. Temperaturen er over sju pluss. Snakk om ei som er glad i dag. Skulle laga ei kake til laurdagskafeen, men går heller ut ein tur, tenkjer eg. Enten flytte snø, eller helst berre gå.
I går var det mest grått, og ca. 12 cm snø var ikkje nett betre for humøret. Heldigvis at det var måndag, for då har eg middagjestar som hjelper farmor som tak for maten :D
Last edited by Inger E on 04 Mar 2009, 12:21, edited 1 time in total.
Bjørg

Post by Bjørg »

Flott Inger Nå er våren på vei til deg også Her var det en fin dag i går Sånn sol som kommer og går Men den varmet
Men da sein ettermiddag eller kvelden kom Da fikk vi det de lovet oss Tåke ! Veldig tykk tåke Kunne ikke se gårdsplassen Alt var grått og ullent Lenge siden jeg har opplevd den slags tåke

Men i dag er den nesten borte Her er +5,2 grader Som sagt tykt skylag / tåke og her er stille De har lovet oss sønnavind fremover nå Det er kjempebra.

Bjørg
Elsa
Herdighetssone: H4

Post by Elsa »

Her er det oppholdsvær, skyet, +10,5°C og vind fra sørøstlig retning. Snøen, det lille vi har hatt så langt i vinter, er tint bort. :)
Ute i beda spretter det opp spirer av løker og stauder. En kan få vårfornemmelser av mindre, men mars er lunefull og kan nok ha noen vintre på lager enda. Mars kalles jo for "snøhesten".
Enna

Post by Enna »

I går hang tåka nesten ned på skuldrene,utpå ettermiddagen begynte det å duskregne og gikk over til pøsregn utover natta.Dette tærer jo godt på snøen.Det gjør jo også sola..men....Får heller la kvasten med gule Forsytia lyse opp til sola finner det for godt å dukke opp igjen :)
I dag er det grått,vind,opphold og 3-4+grader,ser ut til å fortsette slik en stund.
Mvh.Anne
Bjørg

Post by Bjørg »

En ny dag og nye sjangser Men her er det nokså likt med i går Det blåste i går Og de som sa at det skulle bli sønnavind fremover De skal bare gå hjem og legge seg
Her var vinden sikkert like kald som den som blåser på Nordpolen
Gikk i hagen med ei ladning ting og tang Men holdt på fryse kvekk i hel Måtte bare komme meg hjem og få no varme i kroppen

I dag må jeg til Sørlandsparken Pliktene kaller Og med dette været denne vinden Det kommer til å bli den turen tenker jeg

Vi har + 2 grader Isende vind. Det er skyer De meldte regn eller sludd Tenker det blir sludd Grøss og gru.

Bjørg
Bjørg

Post by Bjørg »

Ikke no morsomt vær i går heller Det går liksom ikke den rette veien Den sønnavinden de lovet har jeg verken merket eller sett
Det er liksom vår og ikke snø men uten den rette varme

Ei venninne av meg som har vært på krus i Middelhavet Hun ringte meg i går og sa at det hadde vært kald og kaldt og kaldt Hun hadde frøse heile tida Godt å komme hjem

Her har vi + 0,3 grader i dag Det regner merkelig nok Skulle jo trodd dette hadde blitt snø eller sludd Og det blåser mye En isende kald vi

Et aldri så lite tillegg Nå snør det her som om det gjelder å skynde seg før våren tar over for godt Tror der er en 5-10 cm nå Ikke morsomt.

Bjørg
Enna

Post by Enna »

Ja gråværet det fortsetter,som meldt.3+,opphold og ganske sur vind i dag.I natt kom noen regnbyger.Vi får glede oss med dem nordpå som har hatt en god periode med sol,det er dem vel unnt !At dagene strekker seg for hvert døgn er jo også et lyspunkt :)
Mvh.Anne
Post Reply