Dagens glede!

Her kan alt annet som ikke har med hage eller er hagerelatert diskuteres.
Miamaria

Re: Dagens glede!

Post by Miamaria »

Dagens glede her er at det melder løkplantingsvær utover uka. Stort sett oppholdsvær! :mrgreen:
Dag
Herdighetssone: H4

Post by Dag »

Det er ikke vanskelig å stikke roser, men det krever en lengre forklaring. Det beste er å gå på kurs og både se og lære og prøve selv. Jeg stikker på ulike måter. Flere av dem er forklart på Hagegal og her på forumet tidligere.
Nå er det for sent uansett i år, men til våren blir nok temaet tatt opp igjen, vær sikker :)
I prinsippet kan man stikke alle roser, men noen er lettere enn andre. Roser som har sterk vekstkraft, er ofte de letteste.
Det er kjempemoro å lage sine egne roser, både ved okulasjon og det å stiklingsformere. Alt går an å lære :)
Dag
Enna
Herdighetssone: H2

Post by Enna »

Sol = :D I dag fikk vi igjen en herlig dag med sol fra skyfri himmel og svært behagelig temperatur(t-skjorte vær).Bare det er en glede i seg selv.I tillegg kommer alle gledene over alt man kan få utrettet ute på slike dager,
pluss deilige pauser i solveggen.En neve modne jordbær økte gleden ytteligere :)
Jo visst kan gleder også finnes på gråværs og uværs dager,men det er nå litt rart da hva denne sola gjør med oss :) I morgen er det meldt regn her og det passer igrunnen bra for det er litt å ta igjen inne etter en lang periode med utstrakt uteliv :wink:
Mvh.Anne
Elsa

Post by Elsa »

En flott høstdag :)
Første frøkatalog i postkassa :)
Fått isolert drivhuset til vinteren, bobleplast på veggene inne, vintermatter og presenning over taket :)
aberf

Post by aberf »

De yngste og nyeste innvandrerbarna i nabolaget, ringte på døra og spurte pent om de kunne få epler og plommer. Det fikk de og kvitterte med takk og smil :)

Aud Berit
Aud Berit

Den som kneler der fioler gror, vil oppdage mange hemmeligheter.
- ukjent -
Torill K

Post by Torill K »

Har vært på hagebesøk med 5 andre jenter i dag . Det er koselig å møtes , og vi lærer alltid noe nytt av hverandre .
Kaffekos ble det også :D .
Enna

Post by Enna »

Dagens glede: Å sitte her og kose meg med Hagepraten,midt på dagen ,med god samvittighet og magnetpute bak ryggen.Har nemlig fått "noe",aner ikke hva,i ryggen men vondt er det :( Får derfor ikke gjort så mye nyttig.Prøvde å gå en tur men måtte gi meg,håper det forsvinner like fort som det kom :) Senere skal jeg finlese siste Hage Tidend,og regner med at det gir mer glede sammen med varmende kubber i peisen :)
Mvh.Anne
Torill K

Post by Torill K »

Nå har jeg vært ute i hagen og plukket inn en nydelig høstbukett .
Rød virginiaasters , blodpimpernell , rød solhatt , kjempeverbena ,en brokete hestemynte , og blader fra
aksnøkketunge i rød høstfarge . :D
Konkel
Herdighetssone: H3

Post by Konkel »

I dag har jeg endelig fått tatt en tur til Raell, skulle egentlig vært der for lenge siden, men bedre sent enn aldri.
Fortsatt mange Fucksia i blomst, men jeg er nok nødt til å ta en tur neste sommer for å se alle plantene i sitt beste flor.
Hilsen Tormod
Enna

Post by Enna »

Det var en glede,og lettelse, å oppdage at ødeleggelsene etter nattens uvær ikke ble som fryktet :)
Mvh.Anne
Kirsten

Post by Kirsten »

Dagens glede er å kunne skrive gledesinnlegg nr. 100!
Kirsten

Følg meg gjerne på Instagram: Kirsten_MH
malli

Post by malli »

Dagens glede er å ha fri i dag og ikke ha noen planer.
Bare være inne og se på det fæle været,drikke te,kose med katten,fyre i peisen, osv.
I tillegg skal min datter lage middagen i dag, har hun sagt. Da kan jeg glede meg til lasagne:P
Torill K

Post by Torill K »

Sol og 14 grader i skyggen kl. 17.! Vi har kost oss ute med kaffekoppen .
Jeg fikk luket en balje i dag også , og løkene er i jorda . Håper vi får litt finvær i helgen også . :mrgreen:
Dag

Post by Dag »

I dag har jeg møtt 54 hyggelige pensjonister og gitt dem gode råd om hvordan de fortsatt kan dyrke roser i hagen og glede seg over dem selv om de ikke kan gjøre så mye fysisk lenger. Jeg så hvordan jeg hadde tent en gnist hos dem. Og jeg gleder meg med dem :)
Dag
Miamaria

Post by Miamaria »

Det må være en av de fineste gledene som er delt hittil, Dag. Det hørtes skikkelig trivelig ut, og det har helt sikkert ikke bare gledet deg, men de vel 50 andre som var der like mye. :mrgreen:

God helg ønskes alle sammen! Min glede i dag er rett og slett at det er helg, og det trengte jeg nå! :)
Post Reply