Dagens glede!

Her kan alt annet som ikke har med hage eller er hagerelatert diskuteres.
Inger E

Re: Dagens glede!

Post by Inger E »

Gratulerer, Anne! Det nyttar å vere tolmodig, ser du.
Elsa
Herdighetssone: H4

Post by Elsa »

Dagens glede må være at staren er kommet, og har tatt bolig i den nye reirkassa i hagen :D
brynhildur

Post by brynhildur »

Dagens glede er å se bitte små spirer av snøklokker i bedet mitt ved inngangen :mrgreen: .
Der er det ca 50 x 30 cm uten snø og ganske lun plass i forhold til resten av hagen.
Hilsen
Brynhildur
Kirsten

Post by Kirsten »

Jeg fant årets første blåveis i dag! Nå står den på kjøkkenbordet og lyser opp sammen med to sneklokker :mrgreen:
Kirsten

Følg meg gjerne på Instagram: Kirsten_MH
Inger E

Post by Inger E »

Dagens glede er no fyrst og fremt veret og sola! I dag har eg grave fram att trappa langs sørsida av huset, og eg har og 'funne att' tre busker. Vel og merke berre toppen på dei, men det er no ein start på livet deira i friluft denne gongen og. Det er snakk om japansk kvede, og på den eine var det faktisk to grøne skot, og blomsterknoppane er store.
Det har verkeleg smelta i dag, så no ser eg fram til fleire dagar med sol og over ti pluss :D .
Enna
Herdighetssone: H2

Post by Enna »

Her var det glede i dag da jeg og to småtasser plukket årets første hestehov.De står nå i et eggeglass og lyser opp i stua :D
Mvh.Anne
Hanegal

Post by Hanegal »

Hestehov! Så herlig! Vi så en i fjor en gang her nede i syden - EN! :lol:
aberf

Post by aberf »

Bokfinken er observert i dag :)

Aud Berit
Aud Berit

Den som kneler der fioler gror, vil oppdage mange hemmeligheter.
- ukjent -
Enna
Herdighetssone: H2

Post by Enna »

Men er Bokfinken trekkfugl da? Her har det holdt til en liten flokk mesteparten av vinter`n og nå blir det stadig flere.Koselige fugler, de kan bli veldig tamme :) De er min "trøste erstatning" for Dompapen som jeg gjerne skulle hatt på besøk,men som desverre uteblir.
Mvh.Anne
Hanegal

Post by Hanegal »

Det er sikkert bokfink fra Gjøvik på vinterferie du har sett nede hos deg i Larvik, Enna! :D
aberf

Post by aberf »

Bokfinken er trekkfugl, men det er ikke godt å vite om han lar seg forvirre i våre dager, kanskje Larvik er langt nok sør til å bli en sydenferie :D

Aud Berit
Aud Berit

Den som kneler der fioler gror, vil oppdage mange hemmeligheter.
- ukjent -
Inger E

Post by Inger E »

I fjor var bokfinken her den 2. april, har eg notert. I år er den nok eit stykke unna, la oss i alle fall vone det.
Her var ein dompap hann innom for eit par dagar sidan. Elles har her berre vore hoer i vinter.
Gleda i dag: Varmerekord for i år, nesten 15 grader! Det smeltar der eg har fått hol i overflata :lol: . Elles er det så glatt at sola ikkje får tak.
Erik N
Herdighetssone: H1

Post by Erik N »

Dagens glede er alltid den samme. Etter jobb: Sette veska ved inngangsdøra og rusle en tur rundt i hagan og se. Uten arbeidsklær og rive og spade. Bare gå rundt og se de forskjellige små endringer dag for dag. Det er jo en rikdom så stor at det er vanskelig å finne ord. I dag stoppa jeg nede ved den vulkanen av et skudd som skal bli Keiserkrone. For en styrke og iver der den brøyter seg opp av jorda! Og alle påskeliljer og de gullende rene splitter nye krokus. Akkurat nå når flertallet av de tidlige er i knopp og det fremdeles er lenge til St.Hans!
"...Vildrosor och blåsippor och linblommor och kamomill.
Låt dem få leva, de är ju så sköna!"
Evert Taube
Dag

Post by Dag »

I dag har det smeltet såpass mye snø at noen roser begynner å "dukke opp". Jeg jublet opptil flere ganger ved å se at noen av mine mest sarte roser var grønne nedover :D Det betyr ikke nødvendigvis at de overlever, for det er fortsatt utfordringer framover mot mai. Men et meget godt tegn så langt - det tar jeg med meg.
Dag
Kirsten

Post by Kirsten »

Det er påskeferie! Det er gøy å gå på jobb, men du verden hvor deilig det er med 10 dager ferie i sikte :mrgreen: Jeg håper at værmeldingen frem til mandag er riktig, og at den deretter er det reneste sludder :wink: Et skadet kne til tross (litt for voldsom skigåing forrige søndag) skal det bli skiturer i strålende sol. Og ikke minst deilige raster på bare flekker med termos, matpakke, sitteunderlag og bok :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Kirsten

Følg meg gjerne på Instagram: Kirsten_MH
Post Reply