Dagens glede!

Her kan alt annet som ikke har med hage eller er hagerelatert diskuteres.
Kirsten

Dagens glede!

Post by Kirsten »

Jeg måtte bare ta utfordringen fra Dag (se innlegget "Fantastisk hyttetur") :D

Dagens glede for meg var at tre uker med begredelig augustvær i dag ble avløst av strålende sol og god sommervarme på terrassen. Så varmt var det at jeg gikk og badet - og vannet holdt sikkert 20 grader. Det ble en riktig fin svømmetur. Dessuten kunne jeg nyte både stranden og vannet helt alene. En og annen båt tøffet forbi, men ellers var det utrolig fredelig og deilig :D

Det aller meste i hagen har tålt all nedbøren bra. Melkeklokkene har jeg aldri sett så flotte før i august. Stanwell Perpetual, Bonica og The Fairy står alle i full blomst. Og andre remonterende roser står stappfulle av knopper.

På toppen av det hele er plenen min (som aldri får gjødsel) så grønn og frodig at en golfspiller ville blitt direkte misunnelig.

Og til slutt kom mannen min hjem fra skogen med en pose full av kantareller!

Jeg håper Dag og alle andre har flere gleder å dele :mrgreen:
Kirsten

Følg meg gjerne på Instagram: Kirsten_MH
aberf
Herdighetssone: H4

Re: Dagens glede!

Post by aberf »

Her hos oss er vi nettopp kommet inn etter noen fine kveldstimer med et lite bål og pølsespidding på Mjøsstranda. Vi startet mens det ennå var lyst og med noen ender som gjerne ville hilse på. Mørket kom gradvis og månen (halv) steg opp over åsen på andre sida av fjorden og lagde ei fin lysgate i vannet. Et par flaggermus var ute og fløy og til sist kom en flott opplyst Skibladner dampende forbi i kveldsmørket med gla`jazz musikere ombord. Så heldige vi er som får oppleve en slik flott sensommerkveld :)

Aud Berit
Aud Berit

Den som kneler der fioler gror, vil oppdage mange hemmeligheter.
- ukjent -
fragro
Herdighetssone: H1

Post by fragro »

Gårdsdagens strenge beskjed frå kona var å vere heime frå jobb til kl.15.00, pakke fjellsko og litt utstyr :? og etter 4,5t biltur saman med vener sessa vi oss rundt bordet på: http://www.turistforeningen.no/nordstedalseter/ og inntok eit firerettars gourmetmåltid saman med ukjende men hyggeleg menneske og med ein vert som visste kva det vil seie å la ein gjest kjenne seg velkommen. :D
Så bar det til køys i frisk fjelluft og opp kl.07.00 til ein herleg frukost, og i nydeleg ver bar det til tops på Liabrekulen tett oppunder 2000m. Mykje å sjå på både langs bakken og i klar haustluft utover Breheimen. Eit surrealistisk døgn på opplevingar. Bilturen opp frå Fortun (18km) på anleggsveg i skrekkblanda fryd kan ikkje beskrivast, men må opplevast! :shock: Heime att, vel eit døger seinare, ser eg at den eine potta med rosa løvetann står med knopp. og i morgon er det sopptur. Dette må kallast ei optimal helg. :P
Fred-Arild
brynhildur

Post by brynhildur »

Min glede i dag er at Island fikk olympisksølv i håndball for menn :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Hilsen
Brynhildur
Enna
Herdighetssone: H2

Post by Enna »

En gledes tråd er jo en kjempe ide Dag :D Håper bare at folk nå er villige til å dele sine både store og små gleder.
Min glede gjelder hele denne helgen med herlig sommervær.Lange bad og krabbefiske med mine skjønne små poder,avslappning og kos i behagelig varme og mye sol.
Alle årstider har sin sjarm og jeg liker dem alle.Men må nok innrømme at sommeren er favoritt,og jeg trenger dens energi som oppladning før mørketiden.Når man da,som disse dagene,kan "snike seg til" litt ekstra sommer,ja da gir det nettopp : GLEDE :D
Mvh.Anne
Kari Kråkerøy
Herdighetssone: H2

Post by Kari Kråkerøy »

Dagens glede for meg var fredag da jeg kom hjem fra jobb. Har en stor, gammel gran på inngangsiden. Da jeg kom var der et øredøvende fuglekor. Hele den digre grana var dekket av kvitrende fugl. tett i tett satt de. De satt der og sang veldig lenge, før hele flokken plutselig fløy sin vei :cry: Lurer fælt på hva slags fugl det var. I fargen minnet de om spurv, men de var større og hadde lengre, spissere nebb. Noen som vet hvem som var på besøk hos meg? (Svært hyggelig og positiv tråd forresten)
fragro

Post by fragro »

Kari Kråkerøy wrote:Dagens glede for meg var fredag da jeg kom hjem fra jobb. Har en stor, gammel gran på inngangsiden. Da jeg kom var der et øredøvende fuglekor. Hele den digre grana var dekket av kvitrende fugl. tett i tett satt de. De satt der og sang veldig lenge, før hele flokken plutselig fløy sin vei :cry: Lurer fælt på hva slags fugl det var. I fargen minnet de om spurv, men de var større og hadde lengre, spissere nebb. Noen som vet hvem som var på besøk hos meg? (Svært hyggelig og positiv tråd forresten)
Kan det vere denne? Korsnebb

http://it.wikipedia.org/wiki/Loxia_curvirostra
Fred-Arild
Dag

Post by Dag »

Gårsdagens glede var blåbærturen på Totenåsen. Jeg skulle bare ha noen liter siden jeg har vært på blåbærtur to ganger før i høst. Jeg kokte kaffe over bålet, satt på en stubbe og nøt den vakre utsikten mot Hurdalen. Stillheten :D
I dag har jeg renset bærene og laget syltetøy. Så gleden har smittet over til i dag.
Dag
Kirsten

Post by Kirsten »

Gårsdagen glede var fortsettelsen av det deilige været på lørdag. Noe mer fantastisk enn slike "bonussommerdager" nå jeg nesten hadde gitt opp sommeren for i år, kan vanskelig tenkes :D

Og dagens glede er å lese alle positive gledesinnlegg. Det er så fint å se gleden i de små ting!
Kirsten

Følg meg gjerne på Instagram: Kirsten_MH
Miamaria

Post by Miamaria »

Gleden i dag var at jeg hadde så mye jordbær i landet at jeg måtte plukke i to hele timer! :mrgreen: Og nå kan jeg spise så mye jeg bare orker!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
sortedrage

Post by sortedrage »

Hei,Fragro - rosa løvetann???
Deler du med andre...? :oops: :)
Dag

Post by Dag »

Dette synes jeg er til de grader en oppløftende og meningsfylt tråd. Jeg blir i godt humør av å også lese om andres små og store gleder. Jeg tror det er viktig at man blir flink til å REGISTRERE gleder :D
Håper denne tråden lever lenge.
Dag
Inger E

Post by Inger E »

Gleda denne helga var to strålande dagar med fuchsia og pelargonia i Fet, og så tur til Danmark og Skagen med arbeidskameratar til mannen min. Fekk gå og rusle fleire timar i går, og hadde det nett passe varmt. slapp sola i augene, men såg henne gjennom tunne skyer. Er så triveleg å vere saman med vener. Midt i førre veke var vi på tur med mine gamle skolekameratar, så vi har begge fått gleda av å møte folk vi har kjent lenge. Slikt betyr meir med åra.
fragro

Post by fragro »

sortedrage wrote:Hei,Fragro - rosa løvetann???
Deler du med andre...? :oops: :)
Send meg PM med adresse :wink:
Fred-Arild
tove

Post by tove »

Boxer Juni har hatt vondt i kneet etter at hun gled i vått gress på fotballbanen. Hun er nemlig fotball-lekende. 5 nikk er rekorden :D .
Men etter 14 dager med båndtvang fikk hun igår lov å gå løs. Jeg kastet pinner ut i vannet og hun stormet med latter og smil ut og hentet. Ja, hvis man kan se hvordan en hund kan glede seg er det ikke vanskelig å glede seg som menneske heller. :lol:
Tove
Post Reply