Hvordan beskytte seg mot Flått.

Her kan alt annet som ikke har med hage eller er hagerelatert diskuteres.
Inger E

Re: Hvordan beskytte seg mot Flått.

Post by Inger E »

Gamal smurning vil vel i beste fall virke dårleg. Meir enn to år gamle remedier er det berre å kaste.
KirstenHansen
Herdighetssone: H4

Post by KirstenHansen »

Jeg kjøpte Myggolf på rema idag, kr 74, mot mygg og flått. Jeg er ikke plaget med flått her, så jeg er ikke noen verdig testkandidat mot annet enn knott, for den er ille mot meg. Vi har bittelitt mygg også, men ikke så mye at det er noe å klage over.
mams

Post by mams »

Her var mange tips jeg selv vil prøve også. Men den med hvitløk? Da må jeg velge om flåtten eller mannen min holder seg unna… Jeg har kjøpt kombinert flått/myggspray. Vet ikke hvor godt det virker, men jeg sprayer litt på kroppen og noe mer på tøyet mitt. Og vandrer jeg under kratt, tar jeg på en caps. Og jeg tar en rask dusj straks jeg har vært i «flåttland», før de setter seg fast. Det er kanskje mitt beste råd. Jeg har to forskjellige pinsetter til å fjerne, men den som er enklest å bruke er den som ser ut som en liten grønn jekk, hvor du skyver den under flåtten så flotten kommer i midten og vipper bort.
Bjørg

Post by Bjørg »

Kjøpte et flåttmiddel på Plantasjen som skal prøves ut. Det stinker no voldsomt så å reise med buss sånn som når jeg er i Kolonihagen kommer ikke på tale. Kan jo ikke stinke ut hele bussen heller.
Hva det heter. Jo noe så flått som "Neudorff" spray mot Flått. Så får vi se da. Har nå ikke hatt mere en to som har sitte fast siden sist jeg var inne. Så det kommer seg kanskje.

Huff flaska står her må få den bort det stinker. :evil:

Bjørg
Marit i Sogn
Herdighetssone: H4

Post by Marit i Sogn »

Hei. Nå har jeg ikke lest evnt. andre svar til deg, men umiddelbart tenkte jeg på : Spis hvitløk. Hjelper både mot flått og mygg. Marit i Sogn
greenhearts

Post by greenhearts »

Du kan kjøpe sokker som hindrer mygg og flått i og feste/sette seg på foten

http://www.greenhearts.no/shop/product/ ... rtside&sm=

http://www.greenhearts.no/shop/product/ ... tur-sokker

:D :D
Post Reply