Jeg ser ofte at det er ganske mange gjester innom, men få registrerte brukere. Noen av gjestene er kanskje registrerte brukere som bare er innom for å sjekke nye innlegg, men uten å logge seg inn.
Det er fordeler og ulemper med alt her i verden. Det er selvsagt hyggelig at folk titter innom, men det at en kan se så mye av det som skjer her inne uten å delta aktivt selv, kan ha sine ulemper. Det krever ikke noe av en, så en kan liksom "nyte uten å yte". I noen forum kan en kun se velkomstsiden, og det er det hele. Skal en se bilder og lese innlegg, delta i frø- og plantebytte m.m. må en registrere seg.
Det er litt synd hvis det kun er noen få som bidrar. Jeg brenner for hagesaken og vil gjerne dele både gleder og sorger innen dette tema, se andres hager og planter, kreative løsninger osv. og på den måten få inspirasjon. Jeg har selv lagt ut en del bilder her og kan sikkert bli vel ivrig til tider

. Det er også for å prøve å få i gang noe, få "sparket litt liv i forumet", men det er gjerne de samme som kommenterer og selv legger ut bilder. Skulle ønske at flere deltok mer aktivt og viste frem hagene sine.
Vi kan bare håpe at det endrer seg når (hvis ....

) forumet oppdateres. Det er ikke sikkert at det kun er forumets nåværende begrensninger. som gjør at flere ikke deltar mer aktivt.