Data og tidsbruk

Her kan alt annet som ikke har med hage eller er hagerelatert diskuteres.
Post Reply
Martin

Data og tidsbruk

Post by Martin »

Stormen "Synne" har tatt fra meg nettet for ei tid framover, og jeg fikk øyeblikkelig abstinenser.

Nå har det gått halvannet døgn, og jeg har funnet andre gjøremål som gir meg en annerledes hverdag.

Selv om jeg ikke er opptatt av stadige oppdateringer på twitter, facebook, instagram etc,
så går det med alt for mye tid til å se nyheter, google planter, hagepraten, mail, yr osv.
Nå har jeg fått mye mere tid til overs. :D

Men allikevel ser jeg fram til nettet er på plass igjen. Skummel avhengighet. :wink:
Min blogg: Hagen ved havet
Mitt album på Hagepraten: Fotogalleri
Inger E

Re: Data og tidsbruk

Post by Inger E »

Akk, ja. Til og med ei gamal dame som meg er nok prega av dette! Eg har no mykje mobilnett på telefonen, meir enn eg treng, sa han på telebutikken (telenor sponsar meg ein del) , og det har eg brukt når modemet mitt sviktar. Men eg greier ikkje å lese Hagepraten på mobil, der vert skrifta så liten. Då eg var eit par turar til Sogn her i haust, var det så dårleg mobildekning at eg ikkje fekk lese nyheiter eller sett på Yr. Då merka eg uroa. Huff!
Solveig

Post by Solveig »

Jeg kjenner så absolutt til det med abstinens når nettet er nede. Vi har hatt mye problemer med nettet det siste året, men nå er både linja og modemet nytt, så jeg håper det er slutt på problemene. Jeg er hverken på Facebook eller Twitter, men er med i div. forum, og det er rart å ikke kunne sjekke hva som skjer der, sjekke været på nett, nyhetene, betale regninger i nettbanken osv. . Men samtidig så har jeg mye mer tid til overs, og det kan være veldig greit.... For det er ikke til å komme unna at PC'n kan stjele mye tid! Det ryker fort noen timer hvis jeg kommer over en bra hjemmeside, skal google et eller annet og havner helt på viddene. Ser jeg noen flotte bilder, klikker jeg meg inn der. Så ser jeg plutselig noe annet, og før jeg vet ordet av det så har halve dagen gått ... :oops: :mrgreen:.
Om sommeren prøver jeg å være minst mulig på nett, ellers får jeg ikke gjort det jeg skal i hagen. En hage på snart 6 mål krever sitt, så det gjelder å nytte tiden.
Martin

Post by Martin »

Disse få dagene uten nett har vært en vekker for meg.
Jeg fikk plutselig mye ekstra tid.
Litt skremmende med mitt beskjedne nettbruk.
Martin

Post by Martin »

Fem år etter registrering på facebook, la jeg inn mitt første innlegg der.
Jeg har blitt med i noen få grupper, men ser allerede nå at det ikke blir mi greie.
Flest mulig "likes" betyr null og niks for meg. Men det øker vel avhengigheten hos enkelte.
Makan til tidstyv. Det er faktisk verre enn jeg trodde.

Jeg opplever det også som utrolig knudrete å finne tilbake ting som er skrevet tidligere.
Men det er kanskje fordi jeg er uvant med oppsettet.
Innlegg på fb er vel kanskje helst "ferskvare", og ikke ment å kunne leses "uka etterpå" ?

Jeg fant ut diverse om antikviteter som er nyttig å vite (for meg).
Så jeg stikker vel innom noen ganger.
Men "likes"-leken........nei takk. :!:
Post Reply