Katters forkjærlighet for nye sovesteder

Her kan alt annet som ikke har med hage eller er hagerelatert diskuteres.
Post Reply
salvia
Herdighetssone: H4

Katters forkjærlighet for nye sovesteder

Post by salvia »

Iris i vasken.jpg
Merkelig hvordan katter stadig klarer å finne et nytt sted å sove. Her har hun aldri ligget før.
Siri K

Re: Katters forkjærlighet for nye sovesteder

Post by Siri K »

Er det varmt i Asker også, sånn at pusen prøver å finne litt kjøling i porselenet?

Her på hytta har jeg påtruffet en fremmed pus to ganger i dag. Mistenker at det finnes jordrotter som trekker, så jeg er litt interessert i at katten skal legge turen innom tomta fast. Er det feil av meg å legge ut en liten fiskebit på et fat, sånn for at det skal bli litt mer interessant for den å komme hit hver dag?
H2/H3 i hyttehagen
salvia

Post by salvia »

Jo, det var riktig varmt den dagen så den teorien passer bra. Og nei, aldri feil å gi en katt en fiskebit!
Nienna
Herdighetssone: H2

Post by Nienna »

Siri K wrote:Er det varmt i Asker også, sånn at pusen prøver å finne litt kjøling i porselenet?

Her på hytta har jeg påtruffet en fremmed pus to ganger i dag. Mistenker at det finnes jordrotter som trekker, så jeg er litt interessert i at katten skal legge turen innom tomta fast. Er det feil av meg å legge ut en liten fiskebit på et fat, sånn for at det skal bli litt mer interessant for den å komme hit hver dag?
Ja, det er feil å legge ut mat. Katter blir fort værende der hvor de får mat, og da blir katten ditt ansvar. Sannsynligvis har den hytteområdet ditt som sitt territorium, og da vil den uansett besøke det jevnlig og fange det den måtte få tak i av mus, rotter og fugler. Det er altså unødvendig å gjøre området mer attraktivt :)
Nienna

Post by Nienna »

Det var forresten en skjønn pus som hadde funnet seg en perfekt seng til en deilig middagslur :)
salvia

Post by salvia »

Mm, veldig glad i den katten! Mener du at en fiskebit eller to binder en katt til et hus?
Nienna

Post by Nienna »

salvia wrote:Mm, veldig glad i den katten! Mener du at en fiskebit eller to binder en katt til et hus?
Kanskje ikke en bit eller to :) Men man skal være veldig forsiktig med å mate omstreifende katter. De kan lett bli værende hvis de finner maten mer attraktiv enn den de får hjemme. Hvis de har et hjem da. Det er dessverre et stort problem med forlatte og hjemløse katter.
Din katt er heldig som er elsket og får lov til å sove i porselensvasken :D
Post Reply