Juleforberedelser 2016

Her kan alt annet som ikke har med hage eller er hagerelatert diskuteres.
Siri K
Herdighetssone: H4

Re: Juleforberedelser 2016

Post by Siri K »

island monkey wrote:Det var en forbløffende vakker juledekorasjon Martin..!
Det er mange som ofte ønsker være katten min, jeg selv inkludert. ;)

Min store takk denne Julen skal til Siri K, for å få meg til å oppdage kransekake. Hvordan jeg aldri fikk den på radaren før er veldig mystisk, men nå er det altså gjort. Engelsk Christmas cake liker jeg ikke særlig (det gjør heller ikke de fleste jeg vet), og dessuten skal den lages i Oktober, November på det seneste. Det var det intet snakk om iår, selvsagt. Men kransekake er stekt så fort, ha, for en fantastisk dings, og det var skikkelig gøy! Dessuten synes familien at den er utmerket fortreffelig! Et bilde, vi får håpe den første kransekake i en lang rekke. Men jeg er helt enig: det er vel litt sport til å få den se ut så grei som mulig, men smaken kompenserer for alt. Alt!
kransekake .jpeg
Særlig Pisa, og jeg kunne bare dryppe noen saker på for å få det litt juleaktig, men stor suksès smaksmessig. Og vi fant ut hvorfor den er spist fra bunnen av, SELVSAGT..!
Så en juletakk til Siri og Inger; konsistensen er - tror vi - akkurat som beskrevet.

Om det imidlertid er iøyefallende feil, gjerne si fra. Sport er jo litt gøy også.
Kan ikke si annet enn at jeg er imponert.
H2/H3 i hyttehagen
Solveig

Post by Solveig »

Jeg er også mektig imponert, I.M.! Kanskje den tradisjonelle Christmas cake forvinner og kransekake blir en ny farsott i England :lol: . Ikke alle tradisjoner er noe å holde på, spesielt hvis så mange ikke liker den (Christmas cake). I dag tar folk lettere til seg nye tradisjoner. Og tenk så mange muligheter der er for dekorering.... :wink:

Jeg er også imponert over dine språkferdigheter!
Inger E

Post by Inger E »

Må og sei at dette var flott! Eg har aldri prøvd å bake kransekake, men trur eg har nokre ringar ståande. Eg skulle sende til ei kusine i Canada, men så mangla det ein ring i den fyrste vi kjøpte, så vi måtte kjøpe eit sett til. Det som er ufullstendig, vart ståande. Det kan hende eg prøvde meg på deig ein gong, og laga stenger, men det er i så fall lenge sidan. Dei siste åra har eg fått ein boks med stenger av ei veninne! Ho inviterar nokre vener til lunsj før jul, og så får eit par enkemenn og eg kransekakestenger (mannfolka får no andre kaker og)!
Siri K
Herdighetssone: H4

Post by Siri K »

Inger E wrote:Eg trudde dei brukte kjøtkvern med diverse tilbehør på miksmaster no for tida?
Jeg har en gammel Electrolux Assistent (faktisk to) som (begge) er litt sliten i motoren sin. Så første bud er nok å få byttet børster eller noe, før jeg går til anskaffelse av en sånn. Eller kjøpe en ny Assistent (men de har nok lært av Apple - mye ekstrautstyr som ikke er kompatibelt med de gamle modellene).

Hjelper det med bra utstyr om bakeren er udugelig? Det er et kjernespørsmål.

Ellers har jeg en manuell Husqvarna kjøttkvern - kanskje tilbehøret funker til den også? Hm. Må sjekke dimensjonene.
H2/H3 i hyttehagen
Post Reply