Hva har du lyst til at andre skal se ?

Her kan alt annet som ikke har med hage eller er hagerelatert diskuteres.
Post Reply
Martin

Hva har du lyst til at andre skal se ?

Post by Martin »

Det kan være et innlegg fra et annet forum, eget innlegg fra blogg/hjemmeside, hytta,
den nye båten/motorsykkelen, oversikt over hagen din eller kanskje et bilde av katta/hunden din.

Jeg kom til å tenke på et øyeblikk jeg prøvde å gjenskape på min blogg for en tid tilbake.
Terra Incognita-Den hvite plassen
Min blogg: Hagen ved havet
Mitt album på Hagepraten: Fotogalleri
Dag
Herdighetssone: H4

Re: Hva har du lyst til at andre skal se ?

Post by Dag »

Det er vel først og fremst viktig å tenke over at det man presenterer på nettet, skal være både spennende og nyttig for andre. Jeg tror man skal være veldig forsiktig med å legge ut for mye personlig på nettet.
Derimot føler jeg at jeg godt kan legge ut alt om hage og vet at det når mange.
Forøvrig fant jeg ut at mye av det jeg legger ut om roser, kan jeg finne igjen på et russisk forum om roser.
Må innrømme at jeg blir litt usikker.
Martin

Post by Martin »

Forsiktig med personlige ting har du helt sikkert rett i Dag.
Men i dag er det jo så mange blogger som viser "alt", at jeg håper/tror at folk vurderer selv.

At du finner dine artikler på et russisk forum høres ikke bra ut. Ikke i det heletatt.

Forøvrig har jeg ikke hatt en sånn opplevelse på 'Terra incognita' etter dette.
Det var kanskje fordi det var første gangen jeg så denne plassen.
Det røde løvet på treet, og kirkeklokkene som klang samtidig som jeg gikk og gjenopplevde denne forferdelige og hjerteskjærene hendelsen.
Erik N
Herdighetssone: H1

Post by Erik N »

Ja, asså, vel. Jeg er jo ikke her lenger. Dette skyldes ikke at jeg ikke elsker blomster og hage og slikt mer. På et tidspunkt måtte jeg tone ned mitt voldsomme engasjement. Veien skulle komme og ta så mye. Og så tjuvstarta naboen med å felle skogen rundt oss. Det ble ikke noe gøy.
Så skjedde det en del andre ting som gjorde at jeg måtte ha meg en ny besettelse.
Det ble båten.
Høsten 2013 satte jeg henne på land. 32 fot lang, 10 fot brei og 5 fot djup. 4-5 tonn.
Der var jeg fra da av. I lange perioder hver gang det var sånn noenlunde vær til det. Totalrenovert skrog og skifte av det aller meste inkludert ror og styregreier, motor og alt det elektriske. Kabinen, dørk og avstivning. Dekket forut (stevnene har slike "bakker" som en finner på snekker).
Veldig mye.
Det som gjenstår er om lag 5% av arbeidet, men det som vil utgjøre mest av det som synes. Innredning, mast, lanterne, lys, horn og alle andre dippedutter.
Nå ligger den tildekka i en vinterhavn, på sjøen.
Jeg har 4000 bilder fra restaureringa, men skal ikke pine dere med dem. Bare noen fra den er sånn noenlunde ferdig.
HP Vosso 25.8.17.JPG
HP Vosso 23.8.17.JPG
HP Vosso slipp.JPG
Hagep Vosso på fjorden.JPG
"...Vildrosor och blåsippor och linblommor och kamomill.
Låt dem få leva, de är ju så sköna!"
Evert Taube
Martin

Post by Martin »

Det der må være selve dronninga på reden.
Sånt noe må jo ta masse tid.

Åsså er det morro å se deg her også Erik.
Erik N
Herdighetssone: H1

Post by Erik N »

Skal ta meg sammen og skrive litt att, Martin! Det er noe eget ved Hagepraten som en ikke finner andre stann på nettet. Problemet er hagan. Den bare er der i pissregnet, og gror att. Nå er visst byggherren (til Fylkesveien) plukka ut, så da får vi se hvilken ende de starter i. I fjor vinter trudde vi de skulle begynne, og naboen, som er en institusjon, høgde ned furuskog for fote. De skulle visst ta noen av mine også, så da flytta jeg noen Clematis, og klipte helt ned den store. Hele haugen (Nybrott) skal sprenges vekk og bli parkeringsplass, så det som er der, fra plommetre, via ymse azalea og rhododendron, klatreplanter, steiner; til løker og stauder, må reddes.
De fæle somrene og høstene har lagt igjen mye husvedlikehold, stien til sjøen skal bygges opp, osv.osv.
Det kan nok bli noen historier av det!
"...Vildrosor och blåsippor och linblommor och kamomill.
Låt dem få leva, de är ju så sköna!"
Evert Taube
Inger E

Post by Inger E »

Hadde vore moro å få høyre litt av dine beskrivelsar att, Erik. Må le for meg sjølv når eg tenkjer på alle dei morosame betraktningane du hadde. Sjølv det som ikkje var moro, fekk du oss til å flire av. Så velkomen attende,
Post Reply