Søker hjelp til planlegging av hage i Hamar-området

Diskusjon rundt grønnsaker, krydder, bær og frukt i hagen.
Post Reply
schnuj
Herdighetssone: H4

Søker hjelp til planlegging av hage i Hamar-området

Post by schnuj »

Hei! vi har nettopp flyttet inn i et nytt hus med tomt på ca 1 mål i Hamar-området. Jeg har en drøm om å "renovere" hele hagen ved å sette inn noen grønnsaksbed, frukttrær og -busker, ha et ordentlig kompostsystem, evt sette inn et drivhus. Etter hvert kanskje noen kyllinger, men det får jeg komme tilbake til om et par år. :lol:

Jeg ønsker å gjøre dette så naturlig som mulig, uten bruk av kunstgjødsel/sprøytemidler. Jeg vet at det ikke er noe fasit når det gjelder hva som fungerer best, men jeg tenker at det hadde vært en stor hjelp å kunne ta noen befaringer og planleggingssesjoner med en kreativ og erfaren gartner som kan hjelpe meg å planlegge og få i gang et fungerende system. Jeg hadde en liten kjøkkenhage i det siste huset, men den var ikke spesielt bra planlagt, og jeg vet at plassen kunne blitt mye bedre utnyttet hvis jeg hadde kunnskap.

Dette blir en betalt oppdrag, prisen kan vi bli enig om avhengig av hvor mye jobb det blir. Jeg ser for meg 2-3 planleggingssesjoner hjemme hos meg i løpet av de neste 12 månedene, pluss å kunne stille noen spørsmål via e-post av og til. Hvis dette høres interessant ut, eller om du kjenner noen som kunne vært interessert, setter jeg stor pris på det. Du kan svare på innlegget eller sende meg PM. Gleder meg til en lærerik samarbeid! :mrgreen:
Post Reply