Sunburst er i ferd med å seile opp som neste førstevalg Isl Monkey. Den er bare "middels utsatt for sprekking".
Unngå sprekking er viktig i min regnutsatte hage.
Du sikter antagelig til "rådyrfangsten" i en annen tråd. Det var i hyttehagen min.
Men det hender det kommer rådyr mellom villahagene her i Trondheim. Tulipanløkene mine har blitt nedspist her hjemme også.
Forrige års 70 prosent kjøp ble så vellykket at jeg likegodt prøver med alle tre sortene i år.
De skal plantes ved siden av hverandre, og en liten flik av hagen omdøpes til "Kirsebærhagen".
Påvirket av en langt mere kjent kirsebærhage.
Stella, Sunburst og Lapins
Så har jeg tenkt meg grupper med påskeliljer og liljer innimellom trestammene med blomstring vår og (etter)sommer. Både pryd og nyttehage.
Hvis vi ikke hadde noen vinter, ville ikke våren vært så deilig; hvis vi ikke av og til møtte motgang, ville gode tider ikke være så velkomne.
Anne Bradstreet
Hvordan gikk det med kirsebærhagen? Jeg skal få meg søtkirsebær, to trær, tenkte jeg. Leste tidligere i tråden at Dag har Stella på Toten, ellers hadde jeg tenkt på Lapins, for det høres ut som et friskt tre. Men gode bær er jo også viktig!