Hurra, eg har fått parsell!

Diskusjon rundt grønnsaker, krydder, bær og frukt i hagen.
Post Reply
Aasta

Post by Aasta »

For tre veker sidan såg eg ein lapp om ledige parsellar i eit lite parsellhagelag rett borti vegen her, og same kveld var eg og ei venninne innehavar av vår eigen lille lut på 5 x 10 meter.

Men det er travle tider i mai, og mange små ting å rekke over, så det første spadestikket vart teke i går kveld…

Settepotetene har fine groer, og setteløk har eg hatt liggande lenge, no er det berre å få det ut og i jorda. Har ikkje komt så langt at vi har sådd verken kål eller gulrot :oops:.

Håper på å få sett poteter denne veka, vi er nok litt seint ute, men det er fint å endeleg vere i gang med våronna!

Aasta, Oslo

‹Il faut cultiver son jardin›
Aasta, Oslo

‹Il faut cultiver son jardin›
Ann

Post by Ann »

Så hyggelig :) Oss parsellister unite :D

-----------------------------
Ann, Bergen
Mine hagelenketips
Hagedagboka mi
<b>-----------------------------</b>
Ann, Bergen
Mine hagelenketips
Hagedagboka mi
signora

Post by signora »

Gratulerer med parsell, det er kjempeflott med et sted man kan dyrke litt til seg selv.

Det miner meg på at jeg har tenkt å være med i hagelaget i år. Det er mage år siden sist jeg var aktiv der. Vi har ganske store fellesarealer som det dyrkes grønnsaker på, også kan ma ha en parsell der om man ønsker det. Og det ønsker jeg i år, da jeg har masse stauder som trenger plass. De kan parkeres der, så kan jeg flytte dem til dit jeg skal flytte neste sommer, hvor nå enn det blir. Tiden får vise det, men hage bare må der være.

Signe
Der solen altid skinner er det kun ørken.
Post Reply