Skamløse pralerier
Re: Skamløse pralerier
Ikke vet jeg om dette er ualminnelig, for jeg pleier ikke oppsøke skogen for å finne sopp før senere i sesongen. Men når strandværet ikke slår til og sopptankene likevel melder seg - så viste det seg at det var fullt mulig å finne nok til middag. Merkelig nok var det ganske tørt mange steder i skogen, selv etter alle regnskurene vi har hatt i det siste.
Grøftekantplante med svarte bær kan for eksempel være trollbær.
Men det er vel litt tidlig? I alle fall her. I likhet med piggsoppen.
Men det er vel litt tidlig? I alle fall her. I likhet med piggsoppen.
H2/H3 i hyttehagen
Det var da kraftig bærdannelse på en liten og ganske uunnseelig blomst. Men jeg tror det må være den, ja.
Fant denne tråden tilfeldigvis, men den er veldig gøy å lese! Selv har jeg bare begynt å dyrke i år, med blandet, men lovende resultater. Squash-plantene trives spesielt godt - har nettopp høstet dette monsteret på nesten 9 kilo.

-
- Herdighetssone: H2
*
WOW, begynt å dyrke i år, og så får du SÅNNE resultater...
Du må jo bare fortsette å dyrke, du...
*
WOW, begynt å dyrke i år, og så får du SÅNNE resultater...

Du må jo bare fortsette å dyrke, du...

*
-
Imponerende! Og squashen ser fremdeles ung ut, hvem vet hvor stor den kunne blitt! 

Ja, de vokser utrolig fort!island monkey wrote:Imponerende! Og squashen ser fremdeles ung ut, hvem vet hvor stor den kunne blitt!

Det er nok et tegn på at jeg må fortsette, ja.Lille_blomst wrote:*
Du må jo bare fortsette å dyrke, du...![]()
![]()
![]()
*

-
- Herdighetssone: H2
*
Ja, altså,
toåringer og andre skadedyr kan være en utfordring...
*
Ja, altså,
toåringer og andre skadedyr kan være en utfordring...

*
-
To og treåringer som 'luker' er overkommelig. Pass deg for 32 og oppover-åringer dog, særlig hann-lukere. Det stopper ikke med noen kålrot, det går med hele aspargesbed på én gang! 

Hi-hi, mange små soppfangster siden sist, men se på denne da:
Etter et par timers rensearbeid er endelig sopptørkeren min full av steinsopp! 6 etasjer! + 3 brett i stekeovnen og 2 på badegulvet. Det er første gang siden jeg anskaffet denne tørkeren: endelig! Når de er tørre skal jeg tørke kantareller også. Med begeistret hilsen.
Etter et par timers rensearbeid er endelig sopptørkeren min full av steinsopp! 6 etasjer! + 3 brett i stekeovnen og 2 på badegulvet. Det er første gang siden jeg anskaffet denne tørkeren: endelig! Når de er tørre skal jeg tørke kantareller også. Med begeistret hilsen.
Oi, oi! Dette er tjuegangeren av hva jeg fant (samme arter) - litt misunnelig. Men så slapp jeg rensearbeidet også, får trøste meg med det (litt mager trøst, da).
H2/H3 i hyttehagen
-
Halleluia, Salvia... men du har ventet lenge nok, det er fortjent. Gratulerer! 

Takk, takk IM!
Ja, litt mager trøst Siri K. Men sesongen er jo slett ikke over. Bedre lykke neste gang! Jeg tror skogene bugner nå, at vi ikke hadde noen spesiell flaks, men en klar fordel av å gå i et skogholt svært få ferdes i. Forrige sopptur var i Semsvanntraktene, og det er et veldig populært turområde med masse konkurranse fra både mennesker og sauer og da ble det bare nok til to personer. Tror jeg må ut en tur igjen med det aller nærmeste, før det blir tørt igjen. Steinsoppen kaller!
Ja, litt mager trøst Siri K. Men sesongen er jo slett ikke over. Bedre lykke neste gang! Jeg tror skogene bugner nå, at vi ikke hadde noen spesiell flaks, men en klar fordel av å gå i et skogholt svært få ferdes i. Forrige sopptur var i Semsvanntraktene, og det er et veldig populært turområde med masse konkurranse fra både mennesker og sauer og da ble det bare nok til to personer. Tror jeg må ut en tur igjen med det aller nærmeste, før det blir tørt igjen. Steinsoppen kaller!
Litt av en soppfangst det der. Vi prøvde på fjellet, men det var i tidligste laget. Fryseren er nesten tom for sopp. Ille.
Ellers kan voksne han-lukere være skumle, ja - i alle fall de som ikke ser forskjell på ugras og stauder.
Ellers kan voksne han-lukere være skumle, ja - i alle fall de som ikke ser forskjell på ugras og stauder.
Skikkelig flott soppfangst, Salvia
Du er heldig som har mulighet til å finne områder hvor det ikke er så mange som går på soppjakt. Steinsoppen er jo selve kongen som alle leter etter