Jeg er veldig dårlig på å utnytte hagen som spisskammer.
Kanskje blir jeg flinkere etter denne julegaven.
Spiselige planter og bær.
Re: Spiselige planter og bær.
Spiselige, ville, norske vekster har interessert meg i 50 år, men jeg må innrømme at jeg ikke er så flink til å bruke kunnskapen i praksis. Dette later til å være veldig i tiden nå, i tillegg til matsopp, så kanskje jeg skal la meg inspirere. 
Jeg kjenner ikke denne boka - kom gjerne med en tilbakemelding når du har kikket i den. Jeg har Stephen Barstows nyttevekstbok, som den nyeste i min besittelse, men den dekker også en del planter som ikke er hjemmehørende i Norge.
https://www.adlibris.com/no/bok/around- ... 1856231411

Jeg kjenner ikke denne boka - kom gjerne med en tilbakemelding når du har kikket i den. Jeg har Stephen Barstows nyttevekstbok, som den nyeste i min besittelse, men den dekker også en del planter som ikke er hjemmehørende i Norge.
https://www.adlibris.com/no/bok/around- ... 1856231411
H2/H3 i hyttehagen
Re: Spiselige planter og bær.
Jeg fikk Sankeboka av Jørgen Ravneberg til jul
Har vært interressert i sopp og nyttevekster så lenge jeg kan huske. Dyrker endel grønnsaker, og prøver å innlemme ville vekster og matsopp i hagen. Har f.eks fått meg en god bestand av ramsløk og vill-løk i hagen. Og utenfor hagen vokser det rikelig med geitrams, skvallerkål og nesle. Løvetann er det heller ingen mangel på
Eller groblad og rosettkarse. Mye av det mest forhatte ugresset er jo spiselig. Nylig oppdaget jeg at 2 årig nattlys er spiselig, hele planten fra rot til topp. Og den har jeg massevis av i hagen
skal prøve den til våren.
Når det gjelder spiselige svartelistearter er det jo en god ide å spise av dem når de først er her. Nypene til rosa rugosa er etter min mening de beste.

Når det gjelder spiselige svartelistearter er det jo en god ide å spise av dem når de først er her. Nypene til rosa rugosa er etter min mening de beste.