Roser- i bed og buskas - tips til samplanting

Spørsmål og diskusjon rundt busker, trær, kratt og hekk.
Post Reply
Rosa Leander

Roser- i bed og buskas - tips til samplanting

Post by Rosa Leander »

Eg har eit flatt område med berre plen/grasbakke som eg vil gi eit løft. Eigedomen vår ligg nordvendt, men vi har bra med sol (12 timar + om sommaren) Det aktuelle arealet er ca 40 m x 12 m ?.

Planen er å plante nokre buskroser (hardføre, lettstelte og sjølvgåande) i enden av arealet, + eventuelt andre vekster som kan passe til. Vil også ha plass til potetåker og kjøkkenhage.

Det er rosene som gjev problem - er det nokon som har bilete av rosebuskas/- samplantingar eller link til bloggar der eg kan finne tips til "vakker rosesamplanting" ? Akkurat no er eg heilt blank!
Rosa Leander
gartner10
Herdighetssone: H3

Re: Roser- i bed og buskas - tips til samplanting

Post by gartner10 »

Fint om du kan si hvor i landet du bor. Ta gjerne noen bilder av stedet du ønsker rosene. Hvilke høyder tenker du de skal ha?
Øystein, gartner i Østfold

Mitt navn på Instagram er @gartner10. Har lagt ut bilder av noen av de dagliljene jeg har fått frem fra frø.
Rosa Leander

Post by Rosa Leander »

Så kjekt at du vil hjelpe meg. Eg bur på Nordvestlandet, sone H3 ? Vedlagt ser du bileta av arealet eg ønsker å innlemme i hagen. Vi ser mot sørvest. Til høgre (mot nord) går fylkesvegen, litt lenger mot høgre/nord ligg fjorden med skipsleia. På muren vi ser stod ein låve, den nådde nesten ned til vegen. Då ein orkan blåste den overende, mista vi tunet. Eg ønsker difor å sette eit slags "stengsel" omtrent ved det store treet i bakgrunnen, og på den måten skape eit nytt tun og innraming av hagen.

Eg har fleire buskroser i hagen som bør flyttast for å få betre plass. Dei er i storleiken 1-2 m, alt etter kor høge eg let dei bli. Eg vil svært gjerne kjøpe ei Rosa Multiflora (småklatrerose). Den blir stor og bør plasserst så den ikkje stenger for all sikt og sol. Rosene kan vere av ulik høgde, kan gjerne plante inn andre vekster for variasjon. Det kan gjerne sjå litt uformelt ut.
Biletet er tatt frå "kanten" av eksisterande hage
Biletet er tatt frå "kanten" av eksisterande hage
Ny hage z.jpg (125.44 KiB) Viewed 307 times
Muren vi ser skal vere synleg
Muren vi ser skal vere synleg
Ny hage.jpg (142.5 KiB) Viewed 307 times
Eg er svært takksam for alle tips.
Rosa Leander
Nienna
Herdighetssone: H2

Post by Nienna »

Så stort og flott område du har :) Tror det vil bli veldig fint med store buskroser som innramming mot kjøkkenhage. Jeg ser for meg Hansa, Hansaland, Alba Maxima, Frulingsduft og Rosa multiflora. Aicha og Agnes hvis du vil ha noe i gult også. Har selv alle de jeg foreslår med unntak av Agnes. Hos meg på sørvestlandet blir disse rosene veldig tette og kraftige. Og lite plaget av rosesykdommer og lus.
Martin

Post by Martin »

Jeg kan ikke noe spesielt om rosebeplanting,
men synes det er morro å se fra andre hageprateres hager.
Det ser jo flott ut.

De siste årene har jeg bare plantet ut litt av egne, stiklingsformerte roser.
Min blogg: Hagen ved havet
Mitt album på Hagepraten: Fotogalleri
Post Reply