Hvordan fant du Hagepraten?

Her kan du presentere deg! Fortell oss hvem du er, hvor i landet du bor, hvordan du fant oss, noen av dine interesser og alt mulig annet rart om deg!
Post Reply
Lasse

Hvordan fant du Hagepraten?

Post by Lasse »

Hei! Her kan dere som er nye, og gamle, på Hagepraten fortelle deres lille historie om hvordan dere fant fant fram til oss i Hagepraten. Var det via et enkelt søk i en søkemotor, var det via en venn av en venn av en bekjent av familien, eller kanskje det var på en hagemesse? Uansett historie ønsker vi å høre den! :wink:
Miamaria

Re: Hvordan fant du Hagepraten?

Post by Miamaria »

Jeg mener bestemt at jeg søkte på "hage" og "forum", og vips, der var dere blant noen andre. :)
Martin

Post by Martin »

Jeg tror det var i 2002 at jeg nærmest ble overtalt til å skaffe meg data. Jeg kjempet imot så godt jeg kunne. "Hva i all verden skal jeg med det ? " :lol:
Når maskina først sto i stua, så var hageselskapet nærliggende å lete opp. Dermed fant jeg også Praten. Det var mitt første hageforum, og er fortsatt det forum jeg ferdes mest på. Jeg er litt "utro" med noen utenlandske innimellom, men ingen norske hageforum fenger meg på samme måten.

Jeg har rettet årstallet for datastart flere ganger nå. ikke at det betyr så mye akkurat, men jeg la på 10 år for mye.
Last edited by Martin on 16 Mar 2009, 07:13, edited 2 times in total.
Min blogg: Hagen ved havet
Mitt album på Hagepraten: Fotogalleri
kaaust
Herdighetssone: H5

Post by kaaust »

Jeg søkte på HAGE like etter at jeg fikk data , og der fant jeg Hagepraten , og her er jeg blitt . :mrgreen:
Jeg har fått mange venner her inne , selv om jeg ikke har truffet noen av dere " i live".
Det er fint å få kontakt med andre som er glad i hage og planter .
Jeg er glad i å bytte planter med andre på Hagepraten . Når jeg går rundt i hagen min , synes jeg at plantene jeg har fått fra mange rundt i landet er et bindeledd til de som sendte dem til meg .
Det er blitt en fast rutine at jeg må inn på Hagepraten når jeg tar morgenkaffen og noen runder seinere på dagen . :lol:
Hvis vi ikke hadde noen vinter, ville ikke våren vært så deilig; hvis vi ikke av og til møtte motgang, ville gode tider ikke være så velkomne.
Anne Bradstreet
Inger E

Post by Inger E »

Korleis eg kom hit, nei, det hugsar eg ikkje. Eg trur det var gjennom styret i hagelaget vårt. Eg hugsar at vi den gongen hadde eigen chattekanal, og eg var stolt over at eg kunne 'chatte', noko mannen min ikkje hadde prøvd seg på, endå det var han som kunne data, og la alt opp til meg, slik ag et kunne klare det. Eg er framleis ganske ulærd på mediet, men må no klare meg utan hjelp.
Her har eg funne vener, og eg har både hatt besøk, og vore på besøk hjå folk eg har treft her inne. Det var som vi alltid hadde vore kjende. Fann tonen med det same.
Å byte planter og frø, har og vore moro. Eg har både ute og inneplanter som medlemer av Hagepraten har sendt meg. Litt har eg no kunne sende attende og. Og ja, eg er og innom fleire gonger om dagen. Som pensjonist, styrer eg tida sjølv.
Last edited by Inger E on 15 Mar 2009, 20:45, edited 1 time in total.
TorunnK
Herdighetssone: H3

Post by TorunnK »

Hei. Jeg fant Hagepraten i høst etter at jeg søkte opp Hageselskapet. Nå har jeg registrert meg og i dag har jeg lagt inn mitt første svar. Dette skal bli spennende. Takk fra en med "havesyke". TorunnK
aiaus
Herdighetssone: H1

Post by aiaus »

Eg fant hagepraten då dataen kom i hus trur eg. Såg i hagetidend at det var ein side her.Vært med i det lokale hagelaget og så då brukte eg hagepraten og. Ellers er eg inne på "hagegal" og sidan eg er vel hagegal. Lærer mykje her og synest det er kjekkt å lese om kva andre driv med i sine hager og kva planter som trives rundt omkring.
akoen
Herdighetssone: H1

Post by akoen »

Eg trur også eg fann hagepraten gjennom hagetidne. Der sto noko om forum og hagesider. Trur Magnar si var spessielt nevnt. Så den var min ildåp når det gjeld data i tillegg til hagepraten og hagegal. Fann linkene på sida hans. Men eg brukte ganske lang tid på å våge å poste. Litt rart å tenke på no.
Sida den tid har eg brukt litt for mykje tid på denne skjemen. Men eg har fått meg mange hagevenner. Nokre har eg møtt, andre ikkje.
Kirsten

Post by Kirsten »

Jeg kan rett og slett ikke huske det, men Hagepraten var det første hageforumet jeg fant. Forumet var nokså nytt da jeg oppdaget det (via Hageselskapets sider vil jeg anta) og det har siden vært min hageforumfavoritt.
Kirsten

Følg meg gjerne på Instagram: Kirsten_MH
Einar i Horten

Post by Einar i Horten »

Jeg tror jeg besøkte Hagepraten første gang etter en opplysning i Hagetidend kort tid etter at jeg meldte meg inn, men jeg ble bruker først i 2006 etter at den nye portalen kom.
brynhildur
Herdighetssone: H4

Post by brynhildur »

Må bare innrømme, slik som flere andre her på praten, husker ikke akkurat når eller hvordan jeg fant fram, men det var når den gamle var i gang. Da var det egen chatte-kanal også. Det var sikkert gjennom Hagetidend eller andre i Hageselskapet vil jeg tro. Vet helt sikker at jeg ikke søkte på den. Kunne ikke noe særlig med data den gangen. Kan litt mer nå :)
Var sjelden inne på den men jeg husker at vi her i fylket hadde styremøte på den en gang, i 2004 mener jeg. Da fylte hageselskapet 120 og vi hadde eget arrangement "Grønn messe" i ruinene på domkirkeodden i Hamar. Derfor husker jeg det årstallet. Var litt inn på "gamle" Hagepraten før det så vidt jeg husker. Syns den nye er bedre (hvis jeg husker riktig :lol: ).
Hilsen
Brynhildur
sarping
Herdighetssone: H3

Post by sarping »

Meldte meg inn i Hageselskapet rett over nyttår. Etter at jeg hadde fått medlemsnummer begynte jeg å bla litt på sidene her. Vet ikke hvor aktiv jeg kommer til å bli, da jeg ikke er veldig mye ved PC`n. Men kommer nok til å titte innom en gang i mellom. :D
Bjørg 47

Post by Bjørg 47 »

Husker ikke, som så mange andre, men antakelig var det vel en som nevnte det på Hagegal, som var det første stedet jeg var etter å ha blitt 'datafrelst'. Nå er jeg begge steder, de er jo også blitt svært like. Kjekt å nevne på hagemøter at Hagepraten finnes, og at her finnes mye 'matnyttig'.
Enna
Herdighetssone: H2

Post by Enna »

I Desember 2006 fikk jeg Pc ,min aller første,og en ny og spennende verden åpnet seg.Mens jeg lekte meg/gjorde meg kjent med mitt nye "leketøy",snublet jeg tilfeldig over Hagepraten :) Skal ærlig innrømme at jeg "lusket" rundt her ganske lenge,før jeg fikk mot nok til å melde meg på.Var jo også blodfersk på data og veldig usikker på det meste,men her inne var det hjelp å få til både grønne spørsmål og "grønne"data spørsmål.Det er nesten utrolig hvor mye man kan lære her,og den hyggelige/ledige tonen gjorde at jeg raskt ble glad i denne gjengen :D
Men et litet advarsel: :wink: Grønne basiller er veldig smittsomme obs.-obs.Jeg har blitt betraktelig "sykere"etter at jeg havnet her :wink: :mrgreen: :lol:
Mvh.Anne
aberf
Herdighetssone: H4

Post by aberf »

Jeg ble ikke aktiv i det lokale hagelaget før i 2004. Der hørte jeg ganske snart Brynhildur nevne hagepraten. Nysgjerrigheten ble vakt og her er jeg blitt...... :) Har som regel en tur innom hver kveld, men er ikke alltid like flink til å svare. Jeg har også hatt gleden av å bytte planter med ganske mange forskjellige etterhvert. Det har blitt mange spennende pakker i posten, og også noen undrende blikk fra postfunksjonærer når jeg har kommet for å sende melkekartongene mine :mrgreen:
Har lært masse av dere andre her inne. Har prøvd å videreformidle denne gode erfaringen bl.a. gjennom vårt lille, lokale medlemsblad, men er usikker på om budskapet har nådd fram. Kanskje vi rett og slett bør demonstrere praten på et møte i hagelaget?

Aud Berit
Aud Berit

Den som kneler der fioler gror, vil oppdage mange hemmeligheter.
- ukjent -
Post Reply